b

Historie Manowar

7. prosince 2006 v 18:55 | Lúmenn |  hudba...
Skupinu založil v roce 1980 bývalý bedňák a pyrotechnik skupiny BLACK SABBATH Joey DeMaio. Hlavním cílem bylo stát se nejhlasitější skupinou na světe a zároveň i skupinou, ktera za něco stojí. Název Manowar si "vypůjčil" od jedné válečné lodi z 18. století. DeMaio je formálně basistou skupiny, ale jinak také skládá většinu písní. čtyri struny mu málokdy stačí, a tak hraje na své oblíbené nástroje jako kdyby šlo o doprovodné kytary.

DeMaio nejdříve angažoval kytaristu Rosse The Bosse (pravým jménem Ross Friedman), jenž si udělal jméno s newyorskými rockery THE DICTATORS. Těsne před příchodem byl Ross The Boss členem francouzské kapely SHAKIN' STREET. DeMaio a Ross zasadili semínka spolupráce v zákulisi newcastleske City Hall, kde Shakin' Street hráli jako předkapela Black Sabbath při jejich anglickém turné. DeMaio tehdy pracoval pro hvězdy večera jako pyrotechnik. Po skončení turné se oba sešli v New Yorku a začali hledat další muzikanty, aby založili skupinu, ze které se měla stát opravdová metalová kapela.
Jediný zpěvák, který na ně dokázal udělat dojem, byl Eric Adams, bývalý řezník a bourač masa, jenž o sobě tvrdil, že má hlasový rozsah pět a půl oktávy. Nejlepší bubeník na světě byl zjevně Donnie Hamzik. Když bylo obsazení kompletní, MANOWAR se vydali na rytířskou výpravu, která se podobala hledání Svatého Grálu; byli odhodlaní zdolat každého, kdo se jim postaví do cesty.
V roce 1982 EMI America zaplatila 250 dolaru za demo, které vedlo ke smlouvě s manažerem KISS Billem Aucoinem a nakonec i k prvnímu albu "Battle Hymns" (1982). Na desce vystupoval jako host Orson Welles, který namluvil komentář ke skladbě "Dark Avenger". Po prodeji 10 000 kopii ale firma ukončila spolupráci a doslova je vykopla.
Na tvrdší pokračování (album "Into Glory Ride")('83) se kapela rozešla s Aucoinem a najala si nového bubeníka Scotta Columbuse. Tvrdí se o něm, že buší do bicích tak silně, že se běžné sady rozpadnou. Hrál proto na bicí z nerez oceli, které měl vyrobené na zakázku. MANOWAR předvedli nového bubeníka na newyorskem metalovem festivalu "World War III.". Ve Státech se pak kapeli ujala firma Megaforce (v Evrope začínající Music For Nations), která při obřadném podpisu smlouvy dostala přesně to, s čím počítala - kapela si řádne otevřela obřadní dýkou žíly a podepsala se vlastní krví.
Nová značka pomohla financovat několik anglických turné, která se konala v letech '83 a '84. Na tom druhém už kapela propagovala své třetí album "Hail To England". Toto album bylo natočeno jako pocta těm, kteří se ukázali na prvním turné - tyto fanoušky přezdili na "Armádu Nesmrtelných".
V pořadí čtvrté album "Sign Of The Hammer" ('84) pomohla vydat značka 10 Records. Na této desce se zrodila heavy metalová klasika "All Men Play On 10", která vyšla i jako singl. Ona desítka v názvu neměla s novou firmou nic společného. Vztahovala se ke správnému nastavení hlasitosti na "10". To, co vychází z DeMaiových beden, je tak intenzivní, že basista tento efekt pokřtil na "černý vítr". Když hrají MANOWAR "All Men Play On 10" na koncertě, zvou vždy někoho z publika, aby si to zkusil ...
Kapela se, pokud jde o alba, na tři roky odmlčela a jezdila po koncertech, aby si utužila svou pověst. I když mohli v Evropě vystupovat jako hlavní hvězdy, v Americe bylo hrozně těžké sehnat pro ně nějakou předkapelu. MOTORHEAD byli možná jediní, kteří se nebáli s nimi vystupovat. S Lemmym & Co pak odehráli společně osm koncertů. V roce 1987 podnikli své první americké turné, známé jako "The Spectacle Of Might". Při tomto turné se také dostali do Guinessovy knihy rekordů jako nejhlasitčjší rock'n'rollová skupina na světě - dosáhli neuvěřitelných 160 decibelů.
Další studiové album "Fighting The World" ('87) vyšlo opět na nové značce Atco. Byla to jejich první digitálně nahrávaná deska. MANOWARu to umožnilo dosáhnout nového maxima hlasitosti. V táboře skupiny ale nebylo v této době všechno idealní. V roce 1988 Ross The Boss MANOWAR neuvěřitelně opustil. Nahradit ho se stalo téměř heroickým úkolem. Této výzvě se mohl postavit pouze jediný muž a tím byl Death Dealer, známý zbytku světa jako Dave Shankel. Death Dealer debutoval na albu "Kings Of Metal" ('88). Na tomto albu byla i sólová DeMaiova věc "The Sting Of The Bumble Bee" se zřejmě nejrychlejší hrou na basu vůbec, neboť místy metronom ukazoval fantastických 208 úderů za minutu. Předtím, než se MANOWAR pustil do nahrávání alba "Triumph Of Steel" ('93), byl Scott Columbus přinucen vzhledem k rodinným povinnostem opustit kapelu. Byl to přátelský rozchod a všechno napravil příchod nového bubeníka, který si říkal Rhino (Edwards). Jako gesto na rozloučenou Columbus věnoval Rhinovi svou nerezavějící sadu. Mladíka to tak dojalo, že svou vlastní soupravu podpálil a najal si fotografa, aby to celé zachytil. Album "Triumph Of Steel" představilo Rhina nic netušícímu světu prostřednictvím sóla na bicí uprostřed osmadvaceti minutového eposu "Achilles: Agony And Ecstasy In Eight Parts", založeném na pradávném mýtu o hrdisnkém Achillovi.
Ke slíbenému evropskému propagačnímu turné v roce 1992 nedošlo, ale až tu budou hrát příště, slíbili, že použijí dva autobusy - jeden pro ně samostné a ten druhý pro ženy a dívky, které si budou přát připojit se ke kapele a sloužit jí.
Kromě sexu - rozkoš, která je omezena jen na jejich fanynky - je největším komplimentem, který může kapela složit svým příznivcům mužského pohlaví Posvátný pozdrav - všichni členové kapely pokleknou na jedno koleno s rukama zdviženýma do výše a šťastnému příjemci skandují "Hail" (Sláva tobě !).
Na další, zatím poslední, album si fanoušci této skupiny museli počkat přes 3 roky. Mezitím se ke skupině vrátil Scott Columbus. Jak sam prozradil, bylo prý jen otázkou času, kdy se tak stane. I Rhino toto prý tušil. A proto, když k tomu došlo, pogratuloval Scottovi a vrátil mu i jeho nerez bubny. Další změna nastala na místě kytaristy. Ve skupině se objevil Karl Logan. Proslýchá se, že Joey ho objevil při projížďce na motorce. Albem "Louder Than Hell" ('96) se tedy "králové heavy metalu" opět vrátili na metalovou scénu.
Po vydání tohoto alba se konečně skupina rozhodla uskutečnit své turné po evropě. Toto turné neslo název "Hell on Wheels" ('97) stejně jako jejich poslední album, které na tomto turné živě nahráli. A během tohoto turné se poprvé MANOWAR dostal do naší republiky. Koncert se konal v Praze v malé sportovní hale. Po skončení koncertu členové prý uvedli, že české dívky jsou ty nejlepší na světě ?!?!?!
Kdo si myslel, že skupina MANOWAR navštívila naší zemi naposled, tak se ukrutně sekl, neboť dne 14.6.1998 byli opět v ČR, tentokrát však ve Zlíně.
1. Února 1999 vyšlo v evropě nové CD "Hell On Stage" a pozor toto album neobsahuje jen jedno, ani dvě ale rovnou tři CD. Ty dvě první jsou všude stejný, ale to magické třetí se liší podle země, kde bylo vydáno. Existují čtyři verze tohoto alba a to sice německá, španělská, francouzká a portugalská.
Od té doby vyšlo Manowar mnoho singlů a tzv. stříbrných desek ( nové vydání jejich nejúspěšnějších alb) a nakonec se objevila jejich prozatím poslední deska z roku 2002 Warriors of the World. O pár let později zavítali Manowar konečně zasedo Česka na festival Masters of rock - červenec 2005. (A já je viděla ... wow). Nyní se chystá album Gods of War a v březnu by se u nás měli nesmrtelní králové metalu objevit na koncertě ve Zlíně.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama