b

(Ne)jsem gothik aneb o gothic metalu, pozérech a rozčarování

4. února 2009 v 13:38 | Lúmenn |  moje názory na gothiku...
Poslední dobou se velmi často setkávám s tím, že člověk, který poslouchá gothickou hudbu, obléká se dle gothické módy a navštěvuje příslušné akce, o sobě neříká, že je gothik. Dokonce se často tomuto označení brání, přestože na něj má plné právo.
Na druhou stranu je stejně častým jevem, že člověk, který vypadá jako gothik, vystupuje tak navenek, navštěvuje občas i nějaké ty akce a nahlas o sobě prohlašuje, že je goth, při otázce na jeho oblíbenou goth hudbu vyřkne názvy kapel jako Nightwish, Evanescence, Within Temptation nebo dokonce zmíní Cradle of Filth a Marylina Mansona.
Tím se dostáváme do situace, že v médiích - televizi, rádiu, časopisech i na internetu, se objevuje pokroucený a nepravdivý obraz gothické subkultury. Gothici jsou ti v černé, co poslouchají úchylné interprety ála Manson nebo sladkobolné dojáky ála Nightwish, řežou se, chodí na hřbitovy a věří v satana. Tato podivínská, temná a zlá subkultura pak přitahuje další a další teenagery, co touží po odlišení od svých vrstevníků a komunita gothic metalových satanistických dítek pak vzrůstá geometrickou řadou, zatímco gothická subkultura, založená na třicet let platných principech, upadá do zapomnění.
Čí je to vina? Ptají se gothici na fórech, na akcích i na svých webech. Většinou ukáží prstem na média a pozérské zlodětičky a zafňukají si jak je to nefér a kde jsou ty staré dobré časy. Ale pozéři, jimiž goths tolik pohrdají, i ta nenáviděná média mají jen malý podíl na tomto pokroucení gothické subkultury. Hlavní vinu za tento jev nesou právě goths - ti, kteří se znechuceni děním v subkultuře od ní odvracejí a dávají tak prostor rádoby goths, aby se projevili.

Nepřipadá mi, že prohlásit nahlas, že jsem gothik, je něco, za co by se člověk, milující tuto hudbu, umění a vše co k tomu patří, měl stydět. Naopak - tím, že to vyřkneme, ukážeme tu pravou tvář gothické subkultury a pomůžeme tak alespoň trochu jejímu očištění od krvavých obrázků, žiletek, hřbitovů, metalové hudby a satana. Pokud se ale všichni goths budou nadále od subkultury navenek distancovat, přestože dále navštěvují koncerty, akce a přispívají na různé weby, zjistíme brzy, že gothici jsou v menšině a celou subkulturu zahltila nová vlna neinformovaných gothyckých nováčků.
Už teď stále častěji zažívám při svém obvyklém proslovu na ghotyckých stránkách (NW, Marilyn Manson atd. není goth hudba; gothic metal do gothiky nepatří; NW nejsou gothic ale symphonic metal …), že je mi odpovězeno otázkou - a jak víš, že ta tvoje gothika je pravá a naše ne?
Opravdu, jak na to odpovědět člověku, který se o hudbu zajímá pár let? Když jsem četla v patnácti Spark, Nightwish byli propagováni jako typický symphonický metal - melodické kytary, ženský vokál, lyrické texty. Otevřu-li Spark teď, všechny ještě nedávno symphonic metalové kapely jsou nazvány gothic metalem, v prospektu k MoR čtu, že vystoupí gothic metalová kapela Nightwish a na stránkách o metalu se dozvím, že gothic metal vychází z tradic gothic rocku, jako typičtí zástupci jsou uváděni právě NW, Within Temptation atd. Jak potom vysvětlit člověku, který tápe jak v hudbě, tak v poznávání gothiky, že mám pravdu já a ne autoři těchto časopisů a webů?
Já, jako člověk, který v pubertě ujížděl na symphonic metalu, jsem při poznávání gothiky nikdy neměla problém s tím, že bych za goth hudbu považovala právě dnes profláklé rádoby gothic metalové kapely (spíš vše co znělo jako XIII. Století pro mě byl ten pravý gothic rock a zbytek jsem přehlížela). A dnes, poté, co mám naposlouchané Sisters of Mercy, bych ani omylem nevypustila z pusy, že gothický (rozuměj symfonický) metal vychází z tradic gothic rocku.
Ale dnešní mládež tyto nesmysly slyší ze všech stran a těch, co se snaží tyhle hlasy překřičet, je málo. Jistě, gothic metal čerpající z gothic rocku existuje, ale reprezentují ho spíš kapely jako Tiamat, do jisté míry i Tristania nebo My Dying Bride, nikoli symfonický metal. Ale jak to říct nahlas všem, když nikdo neposlouchá? Jak ukázat pravou tvář gothiky, když ten, kdo je gothikem to o sobě neřekne a ten, kdo se gohtikem snaží být, ale blbě, to řve na všechny strany?
Budeme se bát říct pravdu? Z uražené ješitnosti se vykašleme na úžasnou subkulturu a její budoucnost předáme do rukou fanoušků symfonic metalu, malých satanistů a depresivních puberťáků? Z nedostatku sebevědomí budeme tvrdit, že gothiku tolik neznáme, protože jsme slyšeli teprve desetinu gothické hudby a poznávání nás teprve čeká? Takhle to děláme…a když nepřestaneme, za chvilku gothika přestane existovat a nebo nebude ani zdaleka podobná té gothice, kterou známe teď.
Už nevím kdo to byl, kdo trefně poznamenal, že dnešní gothika je underground v undergroundu. Rádoby gothika, ta okolo kapel typu Evanescence a CoF, je ať se nám to líbí nebo ne underground, okrajový žánr jen pro ty nejšílenější teenagery. Gothika, ta tvořená gothic rockem, darkwave, death rockem atd., je ale ještě hlouběji, ještě méně poznaná a ještě okrajovější. Na konci autor této myšlenky klade otázku, kolik undergroundů se do toho jednoho ještě může vejít. Já si kladu spíše otázku, kdy ten větší a známější underground vymaže ze světa ten starší, ten tajemnější, ten náš.
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kiqi Kiqi | Web | 4. února 2009 v 13:59 | Reagovat

No, já tedy nevím...

Jelikož sama někdy tápu v ,noha stylech a hudbě...nemůžu posoudit co je a není...ale Nightwish rozhodně gothická hudba nejsou... Ano, na toto mám opravdu stejný názor... jako myslím si, že snad se dá poznat ghotický metal a symfonický...

Já osobně žádný styl nemám....nebo spíše, jsem ho ještě plně nevstřebala...poletuju mezi různými styly tak 4 roky...

Když řeknu emo... tak to jako v žádným případě, fuj..scene girl? prasečina...

Ghotika...ano, tu mám ráda, ale zase mi nesedí třeba kapely...takže já jsem tak nějak na rozmezí... mix... mám ráda ghotiku, ale chcu být svá..poslouchám Nightwishe, ale nejsem nějaký... nevím..metálový meganadšenec...

Prostě jsem si vyhradila území v tom a tom stylu... poloviční to a poloviční ono...

Mě to tak vyhovuje, ať si ostatní říkají co chtějí... nikde do světa nekřičím že sjem to a to zase nejsem...

Nevím, no...ale když se podívám zblízka na styly, ghotika mě opravdu zajímá asi nejvíce, i když..některé věci..prostě... nemusím...

Jinak článek je zase zajímavý, jako vždy...

Je hodně vidět, jak se všechna pravidla a styly přetvářejí...nějací magoři si prostě určí to a to a hned se to rozletí do světa a další cvovcy se chytnou nepravého znění stylu...

No... já nevím...

2 Lúmenn Lúmenn | Web | 4. února 2009 v 14:31 | Reagovat

Kiqi, prosím, gotHika ne gHotika!!! :) díky:)

jistě každému to co se mu líbí a nemusí to být zrovna vyhraněný styl, já mám ráda gothickou hudbu, ale metal nebo punk si taky ráda poslechnu:) Jinak řekla bych podle tvého komentu, že gothika ti taky neříká o moc víc, než to, co se dočteš na blogíscích, tak jestli tě to zajímá, doporučuju pár článků u mě na blogu a nebo sanctuary.cz - jen abys věděla, že o krvi, sebevraždách a "ghotic pictících" to fakt není:)

3 La Duchesse La Duchesse | Web | 4. února 2009 v 14:51 | Reagovat

Pěkný článek, vážně se mi líbil a souhlasím s ním.

Myslím, že gothici (alespoň někteří) neříkají, že jsou gothiky právě proto, že z nich potom každý udělá pozéra. Ale na druhou stranu máš pravdu v tom, že by se s tím neměli "tajit", protože pak to všechno pohltí puberťáci, kteří vůbec neví, o co jde.

4 Mart!na Mart!na | Web | 4. února 2009 v 17:15 | Reagovat

tohle je fakt zajímavá úvaha...a dost to zase poukazuje na to jak de tenhle svtě do prdele...jaxi pár blbečků předělá např. třeba zrovna gothiku a celej svět jim to sežere a ještě mlaská....jak je tu v 1. komentu...tak já taky nemam vyhraněnej styl..jedu si to svý...ve škole na mě řvou emo..a taky že sem satanistka...taky sem zaslechla že sem i goth..to někde zašumělo...nwm...ae tyhle kecy mi moc nedávaj smysl...vůbec nemůžu přijít na to kde to vzali....ae budiš.....a jak je možný že tohle někoho napadne?? přečte si to na ňákym super blogu o řezání...řež se...budeš opravdový emo...na jinym blogu se pak dá vyčíst že emaři se neřežou....že krev patří k goth...emo se patlá ve scene...paxe dostane až do punku a paxe přelije aš do goth metalu....a tak dále..a tohle neni jen u ema a goth....stejně jako dyš všichni skejťáci musej hulit.....nwm...tak ňák se v těhle věcech nevyznám..možná že sem moc mladá na to abych pochopila proč někerý lidi můžou některý "věci" tak zku***t....x(

5 Sirian Sirian | Web | 4. února 2009 v 17:58 | Reagovat

A to je právě to...je to jen o tom, že ty lidi to nezajímá...Oni neví, o co jde, jak se ta subkultura vyznačuje atd atd. Ale proč by to taky měli vědět?! Vždyť řekněme si upřímně, pokud mne něco absolutně nezajímá, nepřicházím s tím do styku apod., tak se o to přci starat nebudu, bude mi to jedno a nebudu o tom vědět. Chápejte pro nezainteresované jsme jen diví lidi v černém. A to je právě ten underground, ten má vybočovat z téhle konzumní společnosti. Tidíž je jasné, že né každý ví "wo co go"...a pak vás vidí, řeknou si je v černém,tak vás zařadí do nějaké skupinky. Černá=pokud se člověk fakt nevyzná,může pro něj jen podle toho,co slyšel znamenat-goth,emo,blackmetalista,metalista..a joo máte černou můžete být klidně i ten satanista! :) Řekněme si upřímně, bohužel právě dost často se pletou blackaři s gothy, bo lidi jen vidí,že je v černé a spojí si to s něčím ponurým (a blackaři někdy satanisti bývají :D )....Z veliké části vinu nese NEVĚDOMOST lidí!

A oni se dostávají právě k takovým symfonic(gothic)metalovým(NW) nebo black(CoF)skupinám proto, protože tyto skupiny jsou snáze k dostání, snáze k poslechnutí, protože jsou jen KONZUMNÍ, a jsou všude propagovány...

Pak už to záleží jen na lidech samých, buď se do gothiky zamilují, začnou se informovat,vzdělávat v gothice a objeví nové kapely (jako SoM,Fields of Nephilim etc.etc) a stanou se z nich goths, a nebo si jen budou nějakou chvíli na něco hrát, ono je to po čase zas přejde a zas si najdou něco jiného.

Jo dnešní společnost jde do kytek...to je ta naše úžasná evoluce hold ;).

6 Kiqi Kiqi | Web | 4. února 2009 v 18:31 | Reagovat

No tak to je jasný...já se v těm stylech moc neplácám :D

Jsem ráda, že vůbec žiju..poslední dobou...

No, jinak e omouvám za překlep...já jak spěchala..tak sem blbla písmenka...jako vždy...

7 Lykao Lykao | Web | 4. února 2009 v 20:18 | Reagovat

No, já se považuji za metalistku. Gothic se mi velmi líbí a zajímá mě ale poslouchám jen jednu gothic skupinu... A... Nevím, četla jsem pár rozhovorů a přijdou mi děsně... Protivní... Asi to bude tím že je to XIII. století... :D Ve škole mě obviňují se satanismu (s tím nemám nic, opravdu nic společného!) z emařství a vůbec nejčastěji mi říkají že jsem goth... No jistě... Všechno co je v černé musí být satanista, emař nebo goth... Hehe... Nightwish poslouchám... Teda... Poslední dobou moc ne, spíš vůbec... Potřebuji si od nich odpočinout takže spíš nějaký ten doom, gothic, power a death metal...

A líbí se mi takové ty úchylné věci jako hřbitovy, krev, temnota... Ještě o sobě tvrdit že jsem goth a jsem pravý a nevalšovaný pozér :D

8 Darkness Soul Darkness Soul | Web | 5. února 2009 v 16:38 | Reagovat

Njn... On je problém v tom jak tuto subkulturu prezentují média... Z jejich blábolů pak vznikne nějaká ucelená představa, kterou už není možné jen tak lehce vyvrátit... Jeden příklad za všechny:

Včera (nebo kdy to bylo) jsem koukal na zprávy na Nově, jak nějací pitomci z Ruska zabili nějakou holku, rozřezali a udělali si z ní večeři... A jedním dechem bylo doplněno, že se hlásili k goth subkultuře... Mno... Pak se není čemu divit...

9 Lilith Lilith | Web | 5. února 2009 v 17:06 | Reagovat

GENIALNI CLANOK GENIALNE VYJADRENE anooo toto mam na mysli uz dlho ale nevedela by som to takto super napisat je to tak no ja som tiez jedna z tych co sa hanbi prehlasit: som gothik, kedysi som to robila ale dali ma do jedneho vreca so zlogotakmi. True goths starsi ma hned zaskatulkovali ze som nejaka dorezana cradleacka ktoru to o rok dva prejde a ti co sa nevyznaju ti si pomysleli svoje vraj fetaci a satanisti a je marne im to vsetkym vysvetlovat nikto nam neveri ani tie deti "temne" ze to nasa gothica je prava co uz marna snaha

10 Lúmenn Lúmenn | Web | 5. února 2009 v 17:56 | Reagovat

Děkuji všem za vyjádření v diskuzi, jsem ráda že jsem se vám svým názorem trefila do nálady a že nejsem jediná, koho tato situace štve.

11 Sirian Sirian | Web | 5. února 2009 v 19:04 | Reagovat

Darkness Soul:

Nu enem bych dodala, že v těch zprávác říkali, že ti dva byli emo a ONA goth a zabili ji, protože se pohádali... A v novinkách na netu (Seznam.cz) zase o tomhle nic, jen že si hráli na satanisty. ;) ...Média si prostě jen s informacemi hrají a dolepšují to po svém, aby tomu dala zajímavost.

12 Slečna S. Slečna S. | 5. února 2009 v 21:50 | Reagovat

Mňo...já třeba nemám moc chuť se někam řadit. Poslouchám spoustu různé muziky a nechce se mi nějak se identifikovat jen s tou jednou.

13 Darkness Soul Darkness Soul | Web | 7. února 2009 v 10:32 | Reagovat

Sirian:

No nebo tak nějak... Přesně jsem nevěděl... Ale ono je to celkem jedno... Výsledek je stejný... Podle médií jsme banda pošuků patřících někam do ústavu... Tak mě to nějak přijde... :)

14 Sirian Sirian | Web | 7. února 2009 v 13:27 | Reagovat

Darkness Soul:

tak to ale bylo vždy ;) UG je vždy a vždy bylo bráno jako banda pošuků patřících do ústavu ;) A já jsem za to možná malinko i ráda, jsem ráda proto, protože nepatřím do té skupiny (nebo spíš většiny) omezených tupců, do toho stáda...a radši se budu chovat a vypadat jak pošuk, ať se mne klidně i bojí, ať na mne na ulici pohlížejí jako na divné stvoření...budu za to klidně ráda, protože mi to dává aspoň ten trošku uklidňujicí pocit, že nejsem součást stáda ;-) A to, co si o nás myslí ostatní nám může být hezky u "prdele" :).

15 Darkness Soul Darkness Soul | Web | 7. února 2009 v 18:04 | Reagovat

Sirian:

Jo to je fakt... :)

16 Sima Sima | Web | 14. února 2009 v 20:19 | Reagovat

Já osobně poslouchám (staré) NW a XIII. století apod. Přesně tak, je rozdíl mezi "gothic" a "symphonic". Gothic styl se mi líbí, ale gothička nejsem. Na mě sedí spíše "metalistka".

P.S.: WT nesnáším!

Jinak metal je nejlepší styl, i když zase né všechny odnože.

17 Daniela_SB Daniela_SB | Web | 16. února 2009 v 9:51 | Reagovat

Ako obrovská fanúšička starých NW si ťa dovolím trošku poopraviť, základ hudby old NW nikdy netvoril symfo ani gothic, ale power metal. To je zase vec, ktorá neskutočne irituje mňa. Ale to je jedno. Poďme k článku.

Raz som na blog napísala článok s názvom:

Som gothic, lebo som smutná, alebo som smutná, lebo som gothic? Myslím, že každý, kto nie je úplný pózer hneď pochopí, ako to myslím. Veľmi mi vadí keď vidím ani nie dvanásťročné decká, ako o sebe vyhlasujú, že sú ,,skutoční gHotic (grr to by som vraždila) , že chcú zomrieť, nikto ich nemá rád atď." Keďže podobná situácia ako s gothic nastala po prijatí Anette do NW, viem, ako veľmi to vadí goths, ktorí majú túto way of life skutočne radi. Je ťažké pozerať sa, ako gothic upadá, najmä keď vieš, že s tým nemôžeš nič robiť.

18 Naica.Cuilë Naica.Cuilë | Web | 20. února 2009 v 21:54 | Reagovat

I přesto, že WT, Nightwish a Evanescence nepatří do gothic stylu, určitě se najde spousta gothiků, a to nejenom těch rádoby gothiků, kteří si jejich písně dokáží poslechnout...

Já jsem toho názoru, že goths si opravdu můžou poslechnout to, co se jim líbí, protože gothická subkultura určitě není na nic vázaná a neklade žádný podmínky, proto jak se správně chovat a vypadat.. Proto si mylsím, že goths můžou klidně poslouchat i pop, i když to je trošku přehnané mínění, když se jim bude chtít a bude se jím to líbit...

Častěji se spíš setkávám s gothiky, kteří poslouchají metal a rock, a ten pravý gothic metal je jim volný. Ne,že by se jim nelíbil, ale nedostal se jim tak úplně pod kůži... x)

Mylsím, že ohledně gothic hudby je mnoho a mnoho otázek, každý má jiný názor a jiný vkus.. x)

Toť můj názor, určitě respektuji tvé názory a s drtivou většinou souhlasím.. x)

19 sinus sinus | Web | 6. dubna 2009 v 14:50 | Reagovat

reaguju na toto - cituji :

"...Pokud se ale všichni goths budou nadále od subkultury navenek distancovat, přestože dále navštěvují koncerty, akce a přispívají na různé weby..."

...a to si právě myslím že distanc není ne?

Já to vidím tak, že  fanoušci gotiky chodí na koncerty , kupují si CDčka, možná i knihy, či navštěvují výstavy, ( a tím gotickou scénu a umělce podporují víc než cokoliv jiného), třeba i píšou recenze a články na goth weby - prostě tím žijí a jsou  štastní, spokojení.

....a mezitím zbytek světa řeší co je pravé a co nepravé...Nedivím se, že když s nima někdo začne řešit jestli jsou  praví nebo ne, tak ho prostě nějak odpálkujou, nebo radši řeknou že pravý goth  nejsou aby měli pokoj...

20 Lúmenn Lúmenn | Web | 6. dubna 2009 v 16:29 | Reagovat

sinus: no já to myslela spíš tak, že uvnitř skubkultury jsou aktivní ale navenek tvrdí, že s gothikou nic do činění nemají a že se ke gothiků neřadí. A to je asi ta největší chyba. Zas na druhou stranu to s tím neustálým řešením pravýXnepravý leze na nervy asi úplně všem goths:/

21 sinus sinus | Web | 7. dubna 2009 v 10:04 | Reagovat

Já ten přístup možná i maličko chápu. Jde o to, že někdo prostě necítí vůbec žádnou potřebu někomu vysvětlovat svůj koníček, co ho baví... Než vysvětlovat "civilistům" že fakt nejsem upír a nechodím na hřbitovy, tak  to prostě radši s nikým neřeším.

Chce to samozřejmě jistou dávku flegmatismu, a nevím zdali je to úplně echt správné, ale mě by tenhle přístup seděl - záleží na povaze :)

22 Estel Silmarien Estel Silmarien | E-mail | 12. května 2009 v 20:34 | Reagovat

Mám dotaz. Čím je vlastně definovaný gothic metal? Myslím nástroje, zpěv, texty atd. Protože když jsem četla některé definice gothic metalu, tak mi přišlo, že třeba Nightwish či Within Temptation (možná jen některé jejich písničky) by se tam daly zařadit. Bohužel ale nevím čemu, co se dočtu na internetu, mám nebo můžu věřit. Tobě, Lúmenn, věřím že tomu rozumíš, tak prosím o odbornou odpověď znalce :-D

23 Laurell Laurell | 31. května 2009 v 19:47 | Reagovat

Souhlasím s Lilith, jakožto 15 dívčina v černém, mohu na spoustu starších goths působit jako pozér, tak si říkám nebylo by lepší být navenek normální?To je dle mého názoru částečný důvod toho, že se tzv. true goths ke gothice nehlásí. Podle ohozu totiž mysl člověka nepoznáte, proto mě opravdu štve škatulkování.Přesto, já to tak cítím a já své černé oblečení a glády dobrovolně neopustím, ať si myslí, že jsem zlodítko, nebudu a nejsem povinna vysvětlovat, že miluju SoM, London after midnight nebo třeba Annu Varney Cantotedu, to jsem ovšem odbočila, ale uznejte sami, že toto je taky pravda a problém.Jinak kvalitní článek, jako vždy.

24 Palička Palička | 6. září 2009 v 11:04 | Reagovat

Ahoj,článek je zajímavej i bez něj jsem pocitovala,ze jsou lidi keri si na gothiky jen hrajou a kteří jimi jsou.Já sama za sebe musím říct,že mě se líbí stil oblečení.Ráda ho nosím,je prostě pohodlné a nebudu nosit něco co se mi nelíbí,že.Ale že bych se udávala za gotha?To asi ne.Možná,že nějaké "sklony" k tomuhle stylu mám,ale určitě ne po hudební stránce.A navíc teď jsem o gothice začala pídit blíže,tak sem zvědavá.

25 Christina Death Christina Death | 23. října 2009 v 15:27 | Reagovat

počúvam deathrock, darkwave, post-punk a podobne, ale tiež sa bránim označeniu gothka... To bude asi tým, čo z gothic rocku urobili dnešné pózer detičky...

26 Izobel Izobel | Web | 12. listopadu 2011 v 23:58 | Reagovat

Skvělý článek,tak jako já osobně, se třeba zastanu v nějaké diskuzi gothiků, ale váhám o psaní podobných článků jako máš ty. Věc se má tak, že já poslouchám jak metal tak darkwave, deathrock,post-punk či newwave, v knize Ravena Digitalise - Goth jsem našla v podstylech (či jak se tomu říká) mezi cybergoths a victoriangoths taky metalgoths - a troufla bych si říct, že mezi ty patřím. Ale neni trochu riskatní psát očist'ující články o gothice, když se s poslechem metalu podobám tkz. ,,zloghotyczům'' ? :D

27 Norge Norge | 28. prosince 2013 v 21:44 | Reagovat

Ale hovno ... pravý byly akorát MaYheM...

28 Crane Crane | 30. ledna 2016 v 1:05 | Reagovat

Nevím, co má tolik goths proti Mansonovi. Mým stylem se stal rivethed, takže si dovolím mluvit z tohoto pohledu.
Manson produkuje industrial rock, stejně jako jeho příhuzný projekt Nine Inch Nails. NIN gotici nezavrhují, rivetheads milují. Manson dělá tu samou hudbu, ale je špatně "škatulkován" gotiky jako nějaký pseudogothic metal jen proro, že ho poslouchají gothme(n)talistky. Přitom stále patří pod rivetheadskou scénu, která sama sebe odmítá označovat jako gotiku, ale byť chce nebo ne, tak pod ní "spadá". Docela mě to mrzí, že na nás rivetheads gotici kašlou :D. Další taková sporná věc je metal. Ano, metal je pro metalisty, gothic metal pro pozéry, ale co industrial metal? Další oblíbený styl rivetheadů, ale je to pořád gotika?
Tím, že máme v gotice (nebo " pod gotikou") spoustu "škatulek", tak to není kolikrát jednoduché si říct,tahle kapela je goth, nebo tenhle žánr je goth.

29 Lúmenn Lúmenn | Web | 30. ledna 2016 v 10:45 | Reagovat

[28]: v článku z roku 2009 ještě nebylo tolik složitostí a škatulek, jako dnes, o skoro sedm let později. A tehdy mi na nějakých škatulkách asi ještě hodně záleželo:) Dneska poslouchám to, co se mi líbí a neřadím se do subkultur a asi je mi tak líp:) Ale děkuji za poznámky;)

30 Crane Crane | 4. února 2016 v 19:07 | Reagovat

[29]: To chápu. :) Taky jsem se řídi striktně "Tohle je goth hudba, to můžu. Tohle je metal, to nemůžu", teď už přemýšlím jinak. Goth hudba je sice to, co dělá gotika gotikem, ale proč by měl někdo poslouchat jen tu gotiku? :)
Co znám goths, tak většina z nich si přibírá ke gotice buď metal, stará rock, jazz,... já třeba core. A jsem happy! :)

31 anonymně anonymně | 15. června 2016 v 21:19 | Reagovat

Text jsem si přečetla dvakrát a poté co jsi tady všechno vypsala, se tedy prohlašuji za pozéra, ovšem nesouhlasícího. Goth není jen o hudbě, protože by to bylo hrozně povrchní. Goth, alespon podle mě, je o těch myšlenkách, o kráse temnoty o tom že vše je nádherné a zvláště gothici vidí krásu i tam kde se ostatní odvrátí. Jsme unikátní, vymykáme se ze společnosti a ted mi prosí vysvětli, proč by někdo měl být vyčleněn ze subkultury jen proto, že poslouchá Evenescenci? Protože se mu ta hudba líbí? A co má být? Přece se mu může líbit a být Goth! Víš, podle toho co tu píšeš se ani nedivím že pravých Gothiků(podle tebe) ubývá, protože jestli jste všichni tak nepříjemní a soudíte lidi podle toho co poslouchají, tak se nedivím, že se k Vám málokdo chce přidat.

32 Gothies Gothies | 15. listopadu 2016 v 21:04 | Reagovat

Není pravda že uctívají satana! Já sama jsem gothička a uctíván boha!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama