b

Smrt u domácího porodu? Ne, další manipulace.

Pátek v 11:37 | Lúmenn |  lži, výmysly a manipulace...
Na internetu se objevila další poplašná zpráva o úmrtí dítěte u domácího porodu a samozřejmě je kolem toho zase hysterie a lidé se v diskuzích předhánějí, jak by ty krávy, co rodí doma, všechny nahnaly do vězení. Přitom, budeme-li vycházet z informací článku, zde se rozhodně o plánovaný domácí porod nejednalo.
Ano, ta slova plánovaný, jsou zcela zásadní. Stejně jako je zásadní k nim dodávat ještě "informované, vědomé a zdravé rodičky". Protože cokoli jiného nikdy zastánci práv žen rodit doma nepodporovali a podporovat nebudou - protože nejsou padlí na hlavu. V tomhle případě paní plánovala rodit v porodnici, ale vše proběhlo velice rychle a na to, cokoli řešit, již nebyl čas. Jenomže to by někdo musel číst i něco jiného, než provokativní titulek.


Předně tedy nerozumím, proč kdykoli se u jakéhokoli porodu doma něco stane, musí o tom hned někdo psát. Když umře někomu děťátko v nemocnici, palcové titulky o úmrtí novorozenců jaksi chybí. Tentokrát si ale můžeme přečíst, že Dítě zemřelo při domácím porodu. Žena je ve vážném stavu.
Bububu, ovčane, vidíš to? Rodit doma je smrtící hazard.

Jenže pak čtete dále a zjistíte, že žena, která plánovala porod v porodnici a docházela na pravidelné prohlídky do porodnice, začala mít ve čtvrtek nad ránem kontrakce. Jednalo se o takzvaný překotný porod, takže se dítě narodilo doma velice rychle.
Takže žádný domácí porod, ale prostě rychlovka, kdy od první kontrakce k porodu neuběhnou klasické dlouhé hodiny, ale vše se odehrává v řádu desítek minut.

V diskuzích se taky často objevuje, že ženská je úplně pitomá, protože místo, aby volala záchranku, tak si po telefonu kvákala s porodní asistentkou. To všechno proto, že porodní asistentka, která o ženu pečovala v těhotenství, byla během porodu s rodinou v telefonickém kontaktu a doporučila zavolat záchrannou službu. (...) Při příjezdu záchranné služby už bylo dítě porozené, avšak ve velmi vážném stavu, který vyústil až v zástavu oběhu. Tento stav se i přes veškerou snahu a okamžitou resuscitaci dítěte posádkou záchranné služby nepodařilo zvrátit.

Z článku (na místě jsem samozřejmě nebyla) tedy vyplývá, že záchranáři na místě byli včas, ve chvíli, kdy dítě sice již bylo na světě, ale stále na pupeční šňůře. Proč je tedy žena nevolala hned jak začala rodit a místo toho se bavila se svojí porodní asistentkou? Na to stačí zapojit mozek a vypnout hysterický mód.

Kdo někdy viděl porod jinde, než ve filmu, dobře ví, že od první kontrakce k samotnému narození dítěte vede ještě hodně dlouhá cesta. Řádově jsou to hodiny. Pokud žena začne rodit, má většinou hromadu času na to si sbalit věci, odpočinout si, dát si vanu a pak teprve vyrážet do porodnice. Není ani neobvyklé, že se cestou do porodnice kontrakce zastaví a trvá dalších mnoho hodin, než zase započnou nebo že ženu pošlou z porodnice ještě domů, protože intervaly jsou velmi dlouhé a do porodu zbývá ještě moře času. Takže je jasné, že když započnou porodní bolesti a žena má domluvené místo a svoji asistentku v porodnici, první, co udělá, je, že své asistence zavolá, sdělí jí, že rodí, jak časté má kontrakce a že se sejdou v porodnici. Tento případ ale vyústil v rychlý porod doma, kdy na přesuny nebyl čas a porodní asistentka nedisponuje houkačkou, takže zcela rozumě a logicky doporučila, aby byla k rodící ženě zavolána RZS. A to se podle všeho ihned stalo, sanitky byly na místě hned 3(!), ale ani to nestačilo a dítě bohužel zemřelo.

Je to smutný příběh hned v několika rovinách. Samozřejmě první v té, že rodiče přišli o novorozené miminko. Smrt dítěte je strašná událost a je hrozné, že si tím někdo musí procházet. Nejhorší na tom ovšem je, že kvůli honění krvavých senzací o domácích porodech si o sobě žena, která přišla o dítě a momentálně leží v nemocnici, bude číst nejrůznější kraviny, jak je špatná, jak to měla udělat jinak, jak je úplně blbá atd. Najděte si ty diskuze sami, já nemám sílu to znovu číst. Neumím si představit, že mi při porodu umře miminko a já si pak ještě budu na internetu číst o tom, že si za to můžu sama. To je tak na to si to hodit.
A poslední smutná rovina příběhu je pro všechny, kteří se dlouhodobě snaží vymoci ženám právo na to, rodit v bezpečném a příjemném prostředí jež si vyberou. Pro všechny, co mají čísla, data a statistiky - a budou jim k ničemu, protože přece na netu psali, že zase umřelo nějaké dítě u domácího porodu, takže je přece jasné, že rodit doma je smrtící hazard. To, že vůbec nešlo o plánovaný domácí porod a že klidně děťátko mohlo mít nějakou vrozenou vadu nebo mohlo jít o komplikaci, která by se nepodařila vyřešit ani v nemocnici, to už samozřejmě v žádných článcích nezazní. Hlavně, že se udělalo bububu a jako rukojmí si k tomu vzali ženu, která za nic nemůže a momentálně prožívá nejhorší období pro všechny rodiče.

A perlička na závěr? Na konci článku jsou jakési statistiky, o nichž není zřejmé, kde se vzaly. Podle nich se doma každoročně narodí dvacet až třicet dětí a minimálně jedno u toho umře. Úmrtnost jak ve středověku. Bububu na druhou.
Jenomže tyhle statistiky jsou podle všeho úplně vycucané z prstu. Porodní asistentky totiž u porodů doma asistovat ze zákona nesmějí a tak se kvůli strachu z pokuty a o svoji živnost do statistik většinou domarozené děti vůbec nedostanou. Existují nějaké odhady a podle toho, jak sleduji různé skupiny na tohle téma, to vypadá, že plánovaně domarozených dětí je v ČR každý rok kolem několika stovek. Jen ve více než deset let starém dotazníkovém šetření porodního domu U Čápa jsou stejná čísla, jako v údajné současné statistice - a to jde jen o ženy, které odpověděly na dotazník, skutečný počet tedy už tehdy musel být daleko vyšší.

Podtrženo sečteno - další manipulativní článek o tom, že porod doma zabíjí vaše děti a další hysterická diskuze plná jedu, zášti a nenávisti. Přeji hodně sil rodičům zemřelého ďeťátka, budou je potřebovat.

Více k tématu:
 

19 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Matthias Matthias | Pátek v 12:34 | Reagovat

jestli stát zakáže domácí porody, tak máš smůlu

chceš stát? chceš! Tak ho koukej poslouchat.

Když si většina demokraticky odhlasuje, že rodit doma je špatný a zakáže se to, máš smůlu

chceš demokracii? chceš!

tak koukej poslouchat!

2 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | Pátek v 12:39 | Reagovat

Četla jsem jen titulek, kdesi jsem zachytila slovo "překotný" a okamžitě jsem si pomyslela to stejné, co Ty...
To zas bude voda na něčí mlejn...
To zas budou blbci argumentovat...

Hezky jsi to napsala :-)

3 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | Pátek v 12:50 | Reagovat

Já už jsem hodně stará, ale kdyby se mne to ještě týkalo, chtěla bych radši rodit v porodnici. Pamatuju, že se staly i případy, kdy sám lékař napsal, že kdyby žena rodila v porodnici, dítě by přežilo. Někdy jde opravdu o minuty, možná i o vteřiny.
Někdy je potřeba přístroj, jindy třeba krev, atd.., atd...

Že bych ale nadávala, nebo hysterčila, to ne. Jen mi připadá, že jsou dnešní mátky dost lehkovážné a myslí především na své pohodlí. To je jen můj názor a nikomu ho nevnucuju.

4 Eliss Eliss | Web | Pátek v 12:51 | Reagovat

Chudáci rodiče, doufám že se ta hysterie kolem toho brzy uklidní...

5 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | Pátek v 12:53 | Reagovat

Jo u překotného porodu je to něco jiného, to je jasné.

6 Claire Claire | Pátek v 13:06 | Reagovat

Ahoj Lúmenn - sice reaguji pod tímto článkem, který se soustředí na očividnou masáž médií (to vidím sama), ale chtěla bych se vyjádřit k něčemu jinému.

Proti domácím porodům nic nemám, je to každého věc. Ale důležité je si taky uvědomit, že ne vždy nejlepší řešení, z jediného prostého důvodu - porodní asistentka. Pokud se jedná o zkušenou, dobrou porodní asistentku a jsi ochotná se jí svěřit do péče, proč ne.

Ale chtěla bych varovat, protože ne všechny porodní asistentky jsou spolehlivé. Nedávno měla moje mamka v nemocnici (je gynekoložka) velmi špatný případ, kdy se porodní asistentka rozhodla, že s prvorodičkou "porodí" dítě v neporoditelné poloze (tedy dítě bylo v děloze napříč, hlavička a tělíčko vodorovně, ne hlavička sestupující do pánve, jak to má být). Na tuhle polohu dítěte se dřív umíralo, teď se musí provést císařský řez. Naštěstí se doktorům v nemocnici podařilo maminku i dítě zachránit, ale tak tak a neví se, zda miminko nebude mít nějaké trvalé následky.

Takže chci všechny, co jdou rodit doma jen varovat (zvlášť prvorodičky), aby se svěřily do rukou zkušeného odborníka, kterému absolutně věří a počítali i s tímto rizikem. Bohužel.

7 veruce veruce | Web | Pátek v 13:54 | Reagovat

O případu jsem se dozvěděla až od tebe a nemám chuť číst nic dalšího, už vůbec ne ty diskuze. Je fajn, žes to rozepsala, ale bojím se, že těm pitomcům, kteří čtou jen titulek a podle toho hodnotí situaci, to stejně nikdy nedojde. Porod doma je něco, na co jeho odpůrcům nebude stačit ani milion pádných argumentů. Nesnesou totiž ani diskuzi na tohle téma, natož fakta.
Rodičům přeji hodně sil, jako máma si tohle vůbec neumím představit :(

8 stuprum stuprum | Web | Pátek v 14:02 | Reagovat

Smrt dítěte je všední záležitost už od Marie Terezie. :)

9 Lúmenn Lúmenn | Web | Pátek v 14:05 | Reagovat

[6]: tak jako jsou některé PA špatné, jsou špatní i někteří doktoři. Vždycky může být odborník kvalitní nebo nekvalitní, stejně tak může i kvalitní odborník chybovat. Takže tohle bohužel nejde moc dopředu nějak ošéfovat. Výhodu ve spolupráci s PA oproti lékařům vidím hlavně v tom, že PA provází ženu většinou celým jejím těhotenstvím a následně i porodem a poporodní péčí (aspoň ve vyspělých zemích to tak je a u nás se to konečně pomalu děje také). Zatímco u lékaře záleží, kdy zrovna přijedeš do nemocnice a kdo má službu. Můžeš dojet rodit do vyhlášené porodnice, ale zrovna bude sloužit nějaký manták. U té PA aspoň máš šanci v průběhu 9 měsíců zjistit, jestli ti vyhovuje a jestli je kvalitní, u lékaře si hodíš kostkou a doufáš, že narazíš na někoho kvalitního.
Ale samozřejmě je jasné, že je třeba si i odborníky pečlivě volit.

10 Mell Mell | Pátek v 14:13 | Reagovat

[1]: stát nic takového zakázat nemůže. Jednalo by se o protiústavní zásah do ZLP. Zaručených LZPS a rovněž mezinárodně právními dokumenty jež se ČR zavázala dodržovat.

11 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | Pátek v 14:24 | Reagovat

[10]:
Ale může.

12 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | Pátek v 15:27 | Reagovat

Argumentovat překotným porodem je fakt píčovina, ta žena za to nemohla.
To ale neznehodnocuje argumentaci ezokrávama, pro který představujou lékaři Mengeleho a porodnice jeho "der
ordination".

13 Lúmenn Lúmenn | Web | Pátek v 17:11 | Reagovat

[10]: stát už to ale de facto zakázal, kdy znemožňuje porodním asistentkám být pod hrozbou sankcí u porodů doma a ženy tak mají jen volbu porodnice nebo porod bez zdravotníka (pokud chtějí jednat podle zákona).

[12]: víš, že takové "ezokrávy" tvoří 30% nizozemské a 1-2% britské a švédské populace? Hmmm nebo to možná s ezoterikou nemá nic společného?:)

14 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | Pátek v 17:12 | Reagovat

Zrovna nedávno jsem si říkala, jak jsou lidi dnes líní nebo neochotní si zjistit informace, něco si nastudovat a vytvořit si vlastní názor na cokoliv..
Obvykle jim stačí si přečíst titulek nebo názor od někoho převzít
O tom, že málokdo umí vést diskuzi bez útoku ani nemluvím

Ono se asi nedá moc věřit ani tomu, co se v novinách píše..

15 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | Pátek v 17:13 | Reagovat

ale co mě teda udivilo je, že má někdo porodní asistentku po dobu těhotenství..

To je dnes normální nebo je to novinka?!

16 veruce veruce | Web | Pátek v 18:08 | Reagovat

[15]: Stále je to spíše výjimka, ale čím dál více žen se domlouvá se svou vlastní porodní asistentkou, se kterou je v kontaktu po většinu těhotenství a bere si ji jako jeden z doprovodů k porodu do porodnice (samozřejmě do takové, která toto umožňuje, většina porodnic o tom nechce ani slyšet).

17 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | Pátek v 18:29 | Reagovat

Tak na tohle jsem včera taky nadávala. Já viděla titulek na Seznamu/Novinkách a první mě napadlo zhruba "áj, to zas bude voda na mlýn odpůrcům" (stydím se, že teprve druhá myšlenka byla lítost nad případem), pak jsem rozklikla článek a zjistila, že tady vůbec nemá smysl mluvit o domácím porodu, aspoň pokud nechceme mluvit i o domácí mrtvici, domácím infarktu a já nevím čem ještě. V článku to tedy napsali dost jasně (aspoň že tak), ale titulek zavádí hrozně. Diskuse jsem radši nečetla, to ještě dělám u blogových příspěvků, ale u internetového zpravodajství raději ne.

18 BarbaraJane BarbaraJane | Web | Pátek v 19:32 | Reagovat

Sama bych asi doma rodit nechtěla, ale myslím, že by měla mít každá matka možnost si to sama rozhodnout - a taky mít u porodu odborníka.
Zároveň si ale myslím, že by se měly respektovat obě strany. Setkala jsem se i s názorem, že je porod v porodnici odporný a doktoři jsou kdovíjaká monstra, která netouží po ničem jiném než matku nadopovat sajrajtem, že nebude vědět o světě.

19 anniele anniele | Web | Pátek v 20:04 | Reagovat

Sama bych na to neměla - rodit doma - ale rozhodně podporuju možnost se rozhodnout.. Ale to není nejdůležitější k tomuto článku.. Souhlasím, že média jsou skvělí maséři, kteří jen využijí a pokroutí info, tak jak se jim to hodí, aby vyvolali paniku a rozdmýchali negativní emoce.. Rozhodnutí rodit doma a překotný neplánovaný porod je něco naprosto jiného.. Co by psali, kdyby se ten překotný porod takto nepovedl třeba při převozu sanitkou?? Tady to prostě jen nestihli ani do sanitky na začátek porodu.. Je mi z toho smutno :-(

20 Ayeri Ayeri | Pátek v 20:23 | Reagovat

Nemůžu než souhlasit. Děti ještě dlouho neplánuju (vlastně vůbec nechci), ale zákaz domácích porodů beru jako další zbytečné omezení svobody,

21 Čerf Čerf | E-mail | Web | Pátek v 20:29 | Reagovat

Ono to trochu dělá dojem jako když jde o nějaké mediální spiknutí proti domácím porodům. Obávám se, že je vysvětlení mnohem jednodušší: Média prostě vědí, že ve společnosti jde o kontroverzní téma, které vybudí zájem a názorovou šavlovačku, a obojí v touze po zvýšeném zájmu (a tedy zisku) podporuje zcela záměrně zkreslenými titulky (pitomcům, kteří mají plná ústa názorů, aniž by četli víc než titulek, to bohatě stačí k další exhibici, adrenalin čtenářů stoupá a čitače sledovanosti spokojeně vrní). Nedá se tomu bránit jinak, než to prostě ignorovat, i když je to těžké.

Jinak já jsem zastánce toho, že každý má být co nejvíce svobodný ve věcech, za které je osobně odpovědný. Nejde jen o domácí porody, podobnou debatu je možné vést o všem, co nám zákony nařizují k naší vlastní ochraně, za kterou bychom měli být odpovědni sami. Má třeba právo nás zákon nutit používat bezpečnostní pásy, helmy či reflexní nášivky? Jak je vidět, tak může, a je mu úplně fuk, co si o tom myslím.

22 L. L. | Web | Pátek v 21:30 | Reagovat

Záchranná služba Jihomoravského kraje na to má trochu jinačí názor - https://www.facebook.com/ZZSJMK/posts/1263195967134317.

A jo, domácí porody jsou podle statistik opravdu nebezpečnější a když už, tak by měl mít hlavní slovo lékař. Nejde tady o svobodu, vzhledem k tomu, že rozhodnutí ženy by mohlo ohrozit někoho, kdo si nemůže vybrat.

23 RaTTvs. RaTTvs. | Web | Pátek v 21:34 | Reagovat

Tak to už je snad třetí článek o domácích porodech za poslední dobu, kterej je poměrně manipulativní a dost možná překroucenej (aspoň ty první dva byli, co jsem četla vyjádření účastníků). Smutné. Smutnější je to, že média zdaleka nepřekrucujou realitu jen na tohle téma.

24 B B | Web | Sobota v 7:31 | Reagovat

Ale tady přece nejde jenom o pohodlí a nejakou spiritualitu a svobudu či co...Jde především o zdraví dítěte a matky, to by mělo být na prvním místě a doma prostě lidi nemají prostředky k záchraně života jako např.krevní transfuzi atd.
Ale článek stál za prd to uznávám, prekroucenych informací je teď internet plnej.

25 Lúmenn Lúmenn | Web | Sobota v 12:43 | Reagovat

[22]: tyto informace ještě nebyly k dispozici, když už manipulativní články vycházely. Pokud se to potvrdí, pak je to samozřejmě věc jiná, ale v době vydání článku se nic takového nevědělo. Nehledě na to, že pokud žena rodila sama bez zdravotníka (tedy i porodní asistentky, což je medicínsky vysokoškolsky vzdělaný člověk), do rizika se sama přivedla a opět nejde o plánovaný domácí porod za přítomnosti školené osoby, což je jediná varianta, za niž bojuji (viz mé předchozí články).

[24]: pohodlí a klid rodící ženy je pro zdárný porod zcela zásadní, stres naopak porod zpomaluje, zastavuje a komplikuje. Spiritualitu nikdo neřeší, to si tam jen kritici rádi dosazují, ale o tu nijak nejde.

26 Jane Redress Jane Redress | Web | Sobota v 17:30 | Reagovat

Já bych domácí porody zakázala!!!

27 Cecílie Cecílie | Web | Sobota v 22:17 | Reagovat

Pěkně napsáno. Hysterie a rychlé soudy jsou bohužel snazší než použít zdravý rozum. V tomto případě se jedná o sprosté zneužití cizího neštěstí médii (nebo čtenáři?). Nicméně já osobně zastáncem ani plánovaných domácích porodů nejsem. Nikdy člověk nemůže vědět, co se může u porodu přihodit a zda nebude potřeba odborný zásah. Komplikace může nastat i u zdravé maminky po bezproblémovém těhotenství.

28 Lukas Lukas | Web | Neděle v 11:55 | Reagovat

zdravím... myslím, že se tomu věnuje více pozornosti než je zdrávo.

29 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | Neděle v 12:28 | Reagovat

[21]: Já si myslím, že srovnáváš nesrovnatelné. Bezpečnostní pás, helma, to je podle mne tvoje věc, ale tady jde především o život dítěte a ono se samo nemůže rozhodnout a bránit. Záměrně nepíšu, že jde i o život matky, to ona se rozhodla, a kdyby se rozhodla, za předpokladu, že by nebyla těhotná třeba ke skoku ze střechy paneláku s deštníkem v ruce, tak pro mne za mne, ať si klidně skočí, ale v tomhle případě to bylo špatné rozhodnutí, které způsobilo smrt dítěte.

Jak jsem četla i jinde, je to evidentně vina rodičů a mělo by se s tím už něco dělat, není to první případ.

30 Čerf Čerf | E-mail | Web | Neděle v 12:56 | Reagovat

[29]: Myslím, že je to velmi dobře srovnatelné: Stát přece není žádným vlastníkem dítěte a má zasáhnout pouze v případě, kdy je svéprávnost člověka a v tomto případě odpovědnost rodičů za dítě zásadním způsobem omezena. Nevím, proč bych měl předpokládat, že fyzicky i psychicky zdravým a normálně inteligentním rodičům záleží na jejich dítěti méně než státním úřadům, takže moudrý stát zastupuje práva dítěte automaticky lépe. Ale obávám se, že to bychom se v diskusi dostali od domácích porodů (aby nedošlo k nedorozumění - podotýkám, že nepatřím k jejich zastáncům) k mnohem obecnějšímu tématu, jaká vůbec má být role státu a do čeho všeho má stát mluvit.

31 L. L. | Web | Neděle v 14:12 | Reagovat

[30]: Bych řekl, že v tom "normálně inteligentním" je trochu háček. Jsou svéprávní rodiče, co si myslí, že očkování způsobuje autismus, tak svoje děti neočkují. Jsou i takoví, kteří si myslí, že jim ve škole lžou, tak je dají do domácí výuky a učí je to, čemu oni sami věří. Má stát chránit děti před tupostí jejich rodičů, nebo ne?

32 Čerf Čerf | E-mail | Web | Neděle v 15:07 | Reagovat

[31]: Samozřejmě, v tomhle je to těžké a asi každý z nás by rád ochránil děti proti "tuposti" některých rodičů a někdy jen bezmocně svírá pěsti, když to nejde. Ale právě tady se dostáváme na velmi tenký led, protože tahle "tupost" se velmi těžko definuje a pak do téhle kolonky může snadno spadnout kdeco, stačí, když to názorové většině v dané chvíli prostě připadne podivné. Ale znáš to, jak je to s dobově podmíněnými názorovými většinami: často historie jen maličko foukne a co z takové "netupé většiny" zbyde? :-)

33 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | Neděle v 15:23 | Reagovat

[13]: To, že ezokrávy tvoří část populace neznamená, že to nejsou ezokrávy.

34 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | Neděle v 17:33 | Reagovat

[30]: Máš nějaké zdroje o tom, že to skutečně byla vina rodičů? Tady nerýpu, zajímám se.

Do čeho ale mám chuť si rýpnout (ač nechci Lúmenn lézt příliš do zelí) je ten život dítěte. Pokud jde především o ten, neměl by stát domácí porody podpořit, alespoň v situacích, kdy jsou podle dostupných studií stejně bezpečné až bezpečnější než porody v porodnicích?

35 tinka77 tinka77 | Web | Neděle v 18:05 | Reagovat

Neviem čo bolo príčinou smrti dieťaťa. Možno by zomrelo aj v nemocnici. A zvlášť keď malo ísť o rýchly pôrod. Unás teraz zomrela mladá 25 ročná rodička aj s dieťaťom v 7 mesiaci v nemocnici. Bohužiaľ ani nemocnica nie je zárukou 100% prežitia.

36 Čerf Čerf | E-mail | Web | Neděle v 18:10 | Reagovat

[34]: Zajímáš se správně, ale u špatného zdroje: Myslím, že je to dotaz, který měl být směrovaný na jiného komentujícího; já jsem o vině rodičů nemluvil, jsem tím posledním, kdo by mohl něco takového hodnotit, a o celém případu nemám relevantní informace (prozatímní zprávy z médií za ně rozhodně nepovažuji).

37 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | Neděle v 18:12 | Reagovat

[36]: Eh, sakreš, pardon, samozřejmě to byla reakce na [29]:.

38 Andrea V. Andrea V. | Web | Neděle v 18:34 | Reagovat

Vím o případu, kdy manželé volali sanitku skrz infarkt babičky. Sanitka přijela po tři čtvrtě hodině - lidské tělo není metronom. V případě, kdy si příroda "postaví hlavu" a "spustí" porod hned a rychleji, to chtějí ženu zavřít do vězení skrz to, že nemá auto?

Článek jsem viděla. Zaujalo mě tam to, že ženu vyšetřuje policie. Myslím, že pokud nebyl úmysl vraždy, neměl by stát do porodů zasahovat. Spousta žen si stěžuje, že jsou v nemocnici jenom "inventární číslo" , a ten fakt samotný jim dost rozhrabává psychiku. Vzhledem k tomu, že žena by před porodem měla být hlavně v klidu, to není zanedbatelný argument.

39 jeife jeife | Web | Neděle v 19:44 | Reagovat

Souhlasím s tebou ... je dobře, že to někdo dokáže napsat i z druhé strany. Sdílím dál ... :)

40 Lúmenn Lúmenn | Web | Neděle v 22:25 | Reagovat

[29]: o život dítěte jde rodičům za dobu jeho života asi tak milionkrát. Například pokaždé, když s tím dítětem sedneš do auta. A každý rodič (krom minimálního procenta psychopatů) chce pro své děti to nejlepší. Je důležité, aby lidé měli dostatek informací, aby se mohli kvalitně rozhodnout, ale rozhodnutí samotné by mělo být na nich. Mimoto je zvýšené riziko domácího porodu (v ČR) rozšířený mýtus.

[33]: to, že žena rodí doma, neznamená, že je ezokráva. Stres porod komplikuje, protože se vylučuje kortizol, který zabraňuje stahům. Eliminací stresu a zvýšením psychické pohody rodičky se porod usnadňuje, protože se vylučuje endorfin. To je biologie, ne esoterika.

41 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | Neděle v 23:05 | Reagovat

[40]: Stres je být v rukou lékařů, kteří mají nějaké ty školy a nějaké ty tituly na to, jak dělat svojí práci. Jo, já vlastně zapomněla, že jsou to Mengelové, kteří se k pacientům chovají tak, že z nich chtějí mít lidskou stonožku. Heštek biologie.

42 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | Neděle v 23:05 | Reagovat

[40]: Stres je být v rukou lékařů, kteří mají nějaké ty školy a nějaké ty tituly na to, jak dělat svojí práci. Jo, já vlastně zapomněla, že jsou to Mengelové, kteří se k pacientům chovají tak, že z nich chtějí mít lidskou stonožku. Heštek biologie.

43 chudobka1970 chudobka1970 | Web | Pondělí v 0:11 | Reagovat

Přečetla jsem si o tomto porodu víc info a zjistila, že matka přenášela a odmítla nabídnutou hospitalizaci. Ohrozila tím plod? Podle mě ano, přispěla svým chybným rozhodnutím k tomu, co se později stalo. Překotný nebo naopak protrahovaný porod se dal očekávat. Toto je důvod, proč jsou domácí porody tak nebezpečné. Nejsem proti nim, pokud nejsou na obzoru komplikace, ale ty hrozily při přenášení plodu....

44 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | Pondělí v 11:27 | Reagovat

Jistěže mohlo děcko zemřít i v porodnici, přesto si troufám tvrdit, že doma je větší riziko. Mladé matky dělají zvláštní rozhodnutí, většinou uvádějí špatný přístup ze strany lékařů, nepohodlí v porodnici atd. Myslím, že se to dá vydržet a dítě z porodu ve špitále pak žádná traumata nemá.

Znám jeden případ, kdy mladá žena přišla i v porodnici o dva syny a u porodu toho třetího zemřela i ona. Leží se svými chlapci  na břevnovském hřbitově, nedaleko hrobu K. Kryla a já když jdu kolem, pokaždé si vzpomenu, jak tahle žena zoufale toužila po dítěti a dnešní mladé maminy hazardují nejen se svým životem, ale i životem svého dítěte.

Stejné je to s očkováním, odmítají ho a přitom je dokázané, že riziko při očkování je menší, než  když je děcko nenaočkovné. Teď tady máme epidemii spalniček a příušnic, přibývá onemocnění TBC, což by se nestalo, kdyby byla děcka řádně očkovaná....

45 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | Pondělí v 12:38 | Reagovat

Možná trochu chaoticky:

[40]: Endorfiny moc vliv na dělohu nemají (a když, tak její stahy spíše tlumí), jejich hlavní funkcí je vyvolávávání libých pocitů.

Překotný porod je u prvorodiček relativně vzácný, dost špatně se přitom předem jeho riziko odhaduje.

Na druhé straně ovšem kauza do jisté míry ukazuje rizikovat porodu doma (protože to, zda je nebo není domorod plánovaný, je vedlejší).

Jsem zvědav, zda a pokud vůbec přijdou novináři s diagnózou dítěte. Pokud se mu zastavilo srdce po podvázání pupečníku, tak bych typoval na "něco hodně špatně" na krevním oběhu, třeba nějakou méně obvyklou vrozenou vadu. Některé z nich jsou řešitelné, pokud by byla za zadkem místo sanitky nemocnice a v ní vybavený operační sál, jiné ani tam ne. Na některé by se přišlo při předporodním vyšetření v nemocnici, na některé ne, nicméně nemocnice riziko snižuje.

A možná úplně na závěr: Takové náhlé stahy může (není-li doma nic jiného) snížit nebo zastavit "frťan" nějakého destilátu, protože etanol stahy hladkého svalstva tlumí. Ani se moc nepere s anestezií při případné operaci, protože se užívá (nebo ještě nedávno užíval) jako úvod do narkózy (10% etanol ve fyziologickém roztoku jako lék Etylkoman).

46 Lúmenn Lúmenn | Web | Pondělí v 15:21 | Reagovat

[42]: nejde přece hned o to, že by doktor rovnal se Mengele. Ale příjem do nemocnice, vyplňování papírů, přesuny z místnosti do místnosti, komunikace s velkým počtem cizích lidí, to všechno je stresující. Od okamžiku prvních stahů do opuštění porodnice po pár dnech se tam o ženu stará cca 60 různých osob. Při porodu samotném se vystřídají třeba dvě tři směny. Každý nový člověk = stres.

[45]: měla jsem na mysli oxytocin, moje chyba

[44]: ta "epidemie" není způsobená tím, že by nebyly naočkované děti (proočkovanost dětí je 95%), ale tím, že účinky vakcíny časem vyvanou a v dospělosti už imunita dost často po očkování není. Je proto namístě se ptát, zda by nebylo vhodnější očkovat se až v pozdějším věku, protože například příušnice jsou pro děti poměrně snadno zvládnutelné onemocnění, ale chlapce v pubertě nebo mladého muže mohou připravit doživotně o plodnost. Ale debatu o očkování bych tu raději nerozjížděla;)
A jinak, že dnešní mladé maminy hazardují se životem dítěte je teda s dovolením úplná blbost. Hodně žen i dneska nemůže počít, běhají po IVF jak šílené, měří si bazální teplotu a počítají plodné dny, aby to konečně klaplo a na dítě se neuvěřitelně těší. Hazardérek bude stejný, troufám si ale říct, že spíš menší, počet, než dříve.

47 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | Pondělí v 15:29 | Reagovat

[46]: Mnohem víc musí být stresující vědomí toho, že matka neví, jestli po porodu přežije jenom ona, nebo jenom dítě, nebo třeba nikdo z nich, v případě komplikací větších, než velkých. Pokud teda matka není naivní ezokráva, která si myslí, že je její tělo ve stejně dobrém stavu, jako těla žen, které neznají moderní civilizaci a tím pádem ani medicínu. A že porod zvládne stejně bezproblémově, jako ony. Porodní asistentky s sebou nemají kompletní lékařský tým, který je připraven v případě komplikací, zasáhnout. A odhadovat to, že nemohou žádné komplikace při porodu nastat, je ezo samo o sobě. No jo, příroda dává, příroda bere.

48 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | Pondělí v 17:05 | Reagovat

[46]:  Ale to píšete nesmysly, slyšela jsem odborníky  na ČR2, byl to pořad jen o očkování. Volali tam lidé, ptali se, oni odpovídali a já si přesně nepamatuji na kolik procent jsou naše děcka proočkovaná, ale 95% to nebylo v žádném případě. Hodně žen říkalo,  že svá děcka naočkovat kvůli autismu nedají.  Není to všechno vina jen těch matek, protože proti některým nemocem se prostě u nás očkovat přestalo, dlouhou řadu let se některé nemoci neobjevily. No dnes to sem tahají ti imigranti a to nejsou moje slova, to řekl ten profesor.

A to, co uvádíte např. o příušnicích také vím, nedávno se o tom zmínili ve večerním zpravodajství.  

Dnešní mladé maminky hlavně pořád jen diskutují, protože nemají co na práci. My jsme měly také děti, také jsme chodily do práce, musely jsme vyprat prádlo, (nebyly automatky), vyžehlit pleny, uvařit pro rodinu, nakoupit,  umýt nádobí a dneska maminky sedí převážně na facebooku.

Víc nemá cenu s vámi myslím diskutovat, každá víme své.

49 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | Pondělí v 20:06 | Reagovat

[48]: Současná spalničková epidemie je vyvolána jednak poklesem proočkovnosti populace pod 95 procent (těch 5 procent zahrnuje i děti, které se očkovat nemohou, např. s defekty imunity), jednak atyp výskytem v nízkém věku, předcházejícím očkování (to by teoreticky mohla být adaptace viru na proočkovanost populace).

Ten autismus je přinejmenším blbost, přinejhorším vědomá lež, příslušná práce byla velmi důkladně vyvrácena.

[46]: Oxytocin se v porodnici píchá, aby se porod rychleji rozběhl (jeho produkce hypofýzou se nastartovává tlakem hlavičky na dělohu, a trvá dost dlouho, než se dostane tímto mechanismem na účinnou hladinu).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama