b

Kdo neotročí, není Čech

27. září 2017 v 16:29 | Lúmenn |  svět podle Lúmenn...
Nedávno jsem narazila na velmi zajímavou sérii reportáží Hrdinové kapitalistické práce od novinářky Saši Uhlové. Ačkoli úplně nemusím levicový magazín A2Larm, tuhle sérii považuji za velmi zdařilou. Je to výlet do těch nejhůře placených zaměstnání v ČR - mezi pradleny do nemocniční prádelny, mezi pokladní v supermarketu, mezi dělníky z drůbežáren. Novinářka si na vlastní kůži všechny tyhle práce vyzkoušela, aby o nich mohla bez příkras a na rovinu napsat. Mě by na čtrnáctku do chlaďáku mezi mrtvý kuřata nedostali ani heverem, takže už to, že tyhle práce po několik týdnů dělala, si u mě zaslouží obdiv. Pointa ale nebyla v tom zkusit si, jak si žije "pracující lid", ale hlavně poukázat na tristní podmínky v některých zaměstnáních a třeba donutit společnost, aby se nad tím trošku zamyslela a aby třeba někteří zaměstnavatelé přestali porušovat zákoník práce. Co mě ale dostalo je to, jaké reakce jsem si na tuhle sérii reporžátí od onoho "pracujícího lidu" přečetla.


Člověk by čekal, že když se někdo po hlavě vrhne do podřadného jobu na hranici minimální mzdy, budou lidi vyzdvihovat svoje děsivé příběhy ze zaměstnání a snažit se, aby se jejich situace zlepšila. Pokud makáte od nevidím do nevidím a dostáváte za to almužnu, asi byste rádi, aby o tom ostatní věděli a aby ta vaše almužnu byla o ěnco míň nuzná a podmínky vaší práce lepší, ne? Ne.
Drahý český pracující člověk je přesvědčený, že kdo nemaká rukama tak, až mu krvácejí, nemaká vůbec. A pokud si někdo dovolí napsat o dřině v chlaďáku masokombinátu, kde už jsou za ty směšný prachy ochotní dělat maximálně Ukrajinci, že je to "práce k nevydržení", tak je to líná ekolesba. Chcete příklad? Tady je.



(FB stránka Deník E15)

Kdo prostě není ochotný dělat otroka za minimální mzdu, tak je línej jak veš. Jasňačka. Tohle mě prostě fascinuje. Tahle adorace těžké manuální práce, jako by to byla ta jediná skutečná práce. A kdo ji nedělá, je líný netáhlo. Šmankotky, lidičky. Kdyby tu práci nikdo nedělal, třeba by v ní konečně byli donucení zvednout mzdy, ne? Jenže když se najde někdo, kdo je s prominutím tak blbý, že ze sebe nechá sdírat kůži za pade na hodinu a ještě na to být hrdý, to se pak nemůžeme divit, že jsme montovna Evropy. A co pade na hodinu, ale nekonečné směny, nemožnost si ani dojít na záchod, žádná pauza po mnoho hodin, nedostatečné pracovní podmínky... a co na to český člověk? To je život, líná krávo!

Ne, to teda není život. To je otroctví. Lidi, kteří takové práce dělají, obvykle prostě nemají jinou volbu. Nejsou to hrdinové, hodní metálu Klementa Gottwalda, jsou to zoufalci, kterým nic jiného nezbývá. Kdyby uměli psát tak, jako Saša Uhlová, už dávno sedí v teplé redakci, protože sakra dobře vědí, že na otročině u pásu není nic světoborného. Jenže to neumí. A ke své škodě si neumí ani dupnout a říct si o vyšší plat nebo lepší boty nebo aspoň přestávky na čůrání. A proto existují novináři, kteří si jdou k tomu pásu stoupnout za nima, aby pak mohli zkusit pro ně vybojovat lepší podmínky. A mě naprosto fascinuje, že to někdo nejenže nechápe, ale ještě má pocit, že ten svět, ve kterém si lidi ničí záda nekonečným opakováním jednoho pohybu, je úplně v pořádku.
Není. Jakože fakt není, lidi, seberte se. To, že jste ochotný pracovat za pár uslintanejch desetikorun za hodinu, je vaše blbost a ne vaše přednost. A ten, kdo se nechce dřít 12 hodin v osmi nad nulou není línej debil, ale člověk, co má všech pět pohromadě. Doufám, že se dožiju dne, kdy to lidi v téhle zemi pochopí.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 snowy-christmas snowy-christmas | E-mail | Web | 27. září 2017 v 16:37 | Reagovat

Mě fascinují názory Čechů dlouho. Když je podle nich ta sluníčkářka, tak jí musí pořádně nandat. Každý je sluníčko také proto když chce pracovat v zahraničí, kde jsou dosti jiné podmínky (lepší)... Sluníčko je také ten kdo má přítele cizince. Já jsem proto na fb bloklá, zřejmě mě nahlašovali náckové... Smutné... :D Jsou to závistivci, kteří si nechají na hlavu natentovat, budou dřít za 8000 a nadávat lidem co to tak dělat nebudou a závidět jim.

2 Jana Jana | E-mail | Web | 27. září 2017 v 17:01 | Reagovat

Co se dá čekat od lidí, kteří toho v hlavě moc nemají? někdy mne až udivuje, že umí používat počítač a přihlásit se na FB ... Vždycky budou tihle hloupí lidé... A tihle hloupí se budou nejvíce rozmnožovat, protože láska je více než mít finanční rezervu na dítě atd. atd. atd. ...

3 Andrea V. Andrea V. | E-mail | Web | 27. září 2017 v 18:47 | Reagovat

Zaznamenala jsem to v médiích. Babišovci samozřejmě zase, že "je to kampaň" a "to já ne to Kalousek" . Četla jsem názor, že aby byl člověk úspěšný, musí být průměrný. Musí to být ale proboha fakt takový vůl? :) (Ne novinářka Uhlová, ale Babiš :)  ) .

4 Anna Anna | Web | 27. září 2017 v 19:35 | Reagovat

AMEN!!! Nemůžu se dočkat dalších článků z téhle řady a upřímně řečeno, nechápu ty komentující.
Na jedné straně pořád kňourají, že je život na hovno a práce na hovno a nemají peníze, ale když se za ně někdo fakt postaví a řekne to veřejně a ještě se to skutečně jako lavina prožene celým Českem a veřejným prostorem a snad je i šance, že se něco stane (například patřičné úřady už vyjádřily touhu podívat se do Babišových drůbežáren, právě díky této reportáži), tak šijou do autora, že je kravka a nemakačenko.

Já tenhle národ nechápu. A to prosím taky makám za minimální mzdu, a v nevděčné práci, kterou ovšem miluju a nedám na ní dopustit.

5 Hrobárova Dcéra Hrobárova Dcéra | Web | 27. září 2017 v 19:38 | Reagovat

Dovolím si tvrdiť, že podobné ak nie rovnaké je to aj na Slovensku. Ešte k tomu chýbajú prapodivne zvrátené reči, že ak ľudia nebudú v takýchto "masomlejn"-och pracovať, tak prídu zlí migranti z Ukrajiny a balkanských štátov a blá blá blá.
Občas mám proste pocit, že istá skupina ľudí potrebuje diktátora alebo vládcu aby im prikazoval, lebo sami nedokážu myslieť a v demokracii sú totálne stratení...

6 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | 27. září 2017 v 20:02 | Reagovat

Bohužel se vždycky najde někdo, kdo za ty peníze pracovat bude a zaměstnavatelé toho budou zneužívat.
Ale nesouhlasím s tím, že je to jejich blbost. Někteří prostě nemají na výběr a nemusí být hned hloupí.

Je taky potřeba si uvědomit, že ne každý musí být vysokoškolák a že ne každý musí sedět v kanclu...ale je smutné, že musí dřít za malý plat

7 hermes trismegistos_no ne hermes trismegistos_no ne | 27. září 2017 v 21:13 | Reagovat

Fabriky jsou plesnivé, zkorodované. Chuchvalce špíny a prachu. nevytopené místnosti, kanály plné kalu, hniloby a humusu a zaměstnavatelé se usmívají a inzerují, jako dementi, že u nich je čisté prostředí. Pár lidí to odnese na zdraví a pár pitomých dalších lidí si myslí, že si ti lidi , co padli na držku v práci asi vymýšlí.

Jo holt není nad to sedět v teplíčku spoustu let u korýtka říkat všem kolem, vy kůže líné, všude je luxusní úroveň práce velká zaměstnanost, tak co vám chybí.
Omyl vašnosti. Realita se zjistí jedině v realitě a ne od stolku s polstrovanou židlí z beraní kůže. Velká zaměstnanost znamená neznamená nic jiného, než to, že teplé židle jsou obsazeny a pro další už není místo.

Luxus v práci má obvykle jen ten, co ji nikdy neviděl, jen o ní mluví a jebe ostatní kolem sebe, ale ani toho si neužije.
Opravdu skvělá práce je dar, které si třeba cenit a hýčkat. Neválí se všude kolem. Kdyby jen někteří kim čong unové věděli, jak vznikají inzerce nabídek práce a za jakým účelem se taková propaganda dělá.
Pak po reklamě na super job se ocitnete v kanále a říkáte si, kde,kudy že tam psali, že do té báječné company? Nebo je přesnější kumpáni?

8 seznam.mih seznam.mih | 27. září 2017 v 22:54 | Reagovat

Moje práce taky není žádný super labůžo, ale osm hodin denně, možnost zajít si kdykoliv na záchod, pracovat svým tempem. od firmy mám proplacenou individuální výuku jazyka. Ale taky jsem začínala úplně u nejnižší pozice, kterou nikdo nechce dělat, ale kdo nemá v hlavě naděláno, může se u nás dostat snadno výš a na pohodlnější místa, ale to by se nesměly bát učit se novým věcem.

9 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 28. září 2017 v 8:33 | Reagovat

1. Saša Uhlová je dcera Petra Uhla a Anny Šabatové. Vnučka komunistického sekerníka Jaroslava Šabaty, který se "zasloužil" především organizováním čistek po "vítězném únoru" na brněnských vysokých školách, z nichž spousta studentů šla rovnou do PTP, uranových lágrů, nebo ještě horších destinací. Její rodiče se zuřivě snažili a snaží o podrytí základů demokracie v ČR. Vcelku logicky plyne, že tahle dáma jde ve stopách svých rodičů a svého děda.
Kdo to ví, tak si dá na její aktivity dobrý pozor a bude za nimi tušit nějaké svinstvo.
Konec konců Marx a Engels taky začínali líčením hrůzného života dělníků a skončilo to desítkami milionů obětí v gulazích, státem řízenými hladomory, "kulturními revolucemi" a genocidami celých národů.

2. Pokud lidé z její reportáže nebudou chtít na těchto pozicích pracovat, tak se mohou stát v podstatě dvě věci:
A. Nahradí je stroje
B. Nahradí je cizinci, ať už zde, nebo přesunem alespoň některých těchto pracovišť do ciziny.

3. Faktem je, že přijatelné řešení neznám, protože pokud by stát donutil zaměstnavatele těmto lidem zvednout platy, tak by prostě výrobu v tuzemsku zrušili a přesunuli jinam, a ti bídně placení tuzemští pracovníci by skončili na ještě bídnějších sociálních dávkách.

4. Něco jiného je dodržování Zákoníku práce, ale měli jsme tu vládu s dominancí ČSSD, závisející na odborech, a ta v té věci nic neudělala, ačkoli mohla. IMHO by neměl být problém, když to bylo uzákoněno pro potravinové inspektory, vyrobit virtuální identitu pro inspektory ochrany práce a pracovních podmínek, kteří by těmi provozy prošli jako Uhlová, ale pak to majitelům a managorům spočítali u soudu.

Za daleko větší problém ovšem považuji fakt, že významná část výrobců, u nichž Uhlová působila, neplatí v ČR žádné daně.

10 Ayeri Ayeri | 28. září 2017 v 9:58 | Reagovat

Tohle mi teda hlava nebere. Ona to dělá pro ně, chce jim pomoct a vybojovat pro ně lepší podmínky a ti lidi, pro které to dělá jí budou nadávat do líných krav, místo aby byli rádi, že se za ně někdo postaví. To mě přivádí k názoru, že dělníci, kteří se takhle chovají, si opravdu nic jiného než otročit nezaslouží.

11 Alf Alf | 28. září 2017 v 21:13 | Reagovat

Řešení je jednoduché, jako pitomec s hlavou v záchodě.

V česku musí být více firem, kde bude hodně automatizace. U firem, kde tomu tak je, není důvod k odlivu do zahraničí, ale k rozšíření výroby.
Firma bez automatizace prodává draze a lidem platí málo. Ani nemají prachy na údržbu hal a kanclů. To je ověřená zkušenost s firemními ekonomy a quality management system audity.

Lidi se na automatizaci zaškolí, v mnoha firmách se povedlo zapracovat i ty méně zdatné.

Nevezme jim to práci. Jen se přesunou další pracovní místa na jiné práce. A tam je potřeba, aby vznikly státem a organizacemi vedené motivační programy, které nebudou jen nějakým kšeftem na oko pro ty, co to vymysleli, ale povede k zavádění nových pracovních pozic, které společnost doposud měla málo rozšířené, ale jsou v podstatě pro lidi zábavnou prací. Mělo by být zajištěno, že firmy musí mít zajištěno zdravé pracovní prostředí a ne kálit lidem na hlavu. Na špínu tu jsou stroje a ne lidi, aby polykali výkaly.

https://www.youtube.com/watch?v=J5AHmN1vRLE

12 alf alf | 28. září 2017 v 21:17 | Reagovat

Práce by měla být ve zdravých podmínkách.
Automatizace dokáže zajistit levný výrobek a slušné platy, možnosti rozšíření výroby. Jsou potřeba motivační programy k vytvoření nových pracovních míst v oblastech, které budou lidi bavit a vytvoří další vzestup životní úrovně.
Automatizace práci nebere, pokud se pokrok odehrává v celé zemi souhrou organizace zakládání nových příležitostí.

https://www.youtube.com/watch?v=J5AHmN1vRLE

13 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 29. září 2017 v 10:28 | Reagovat

[12]: Problém je, že jakmile začnou být nekvalifikovaní pracovníci, vykonávající monotónní a netvůrčí práci, příliš drazí (a do jejich ceny je nutno započíst  i rizika pro podnikatele spojená s existencí odborů, inspektorátů práce atd.), tak je automaty jednoduše nahradí. A ti lidé nebudou mít co dělat, protože kvalitnější práce vesměs nejsou schopni (zejména ti starší).
Tohle je obrovský potenciální problém, který může destabilizovat celou společnost. Budeme muset stavět "hladové zdi", nebo nějakým způsobem moderovat nástup automatizace.
Imigrace lidí, kteří jsou na ještě nižší úrovni co do využitelnosti ve výrobě, do EU může celý tento problém ještě dál akcentovat.
Celý problém je u nás akcentován ještě pauperizací střední vrstvy, která nemá na to, aby tyhle lidi vcucla jako služky a další pomocné pracovní síly v domácnosti.

14 Alf Alf | 30. září 2017 v 23:05 | Reagovat

[13]:
Mám představu, jaké by mohli dělat práce,nechám si to nyní pro sebe, neboť pro vás je zřejmě jednodušší automatizaci a možná celkově pokrok zavrhnout, než si představit, jak by to bylo hezké,když se pokrok povede se vším všudy.

Tak jako vy, podobně, jistě mluvili lidé ve středověku. Pokrok nezastavili.
Lidé musí k pokroku také dospět a tím doplňuji předešlé, co jsme napsal. Jinak  jste si zřejmě nepovšiml, že tam popisuji, že ten pokrok je potřeba utvářet ve všech souvislostech a ne jen, že nasadíme automaty vyhodíme lidi a jen někdo si namastí kapsu.

Když se všichni zapojí a budou pokrok chtít dopadne to tak, že klidně velkou část práce udělají automatizované linky.

Lidé se do té doby naučí vytvářet zábavnější hodnoty, než jen vyrobit základní potřeby, které vlastně některé ani nepotřebují. Může se i přetransformovat společenský model úplně jinak, než vás vůbec napadlo. Ani nevíte, co bude za pár let lidi bavit.

Chce to cvičit intuici a náhled na souvislosti. Když to dobře půjde, může to být jedna z verzí budoucnosti.

https://www.youtube.com/watch?v=lSJao4orm8k

15 Čerf Čerf | E-mail | Web | 1. října 2017 v 19:03 | Reagovat

Myslím, že naše případná diskuse s paní Uhlovou by dost rychle nabrala vyšší hlasitost a nebylo by moc věcí, na kterých bychom se shodli, ale za tuhle akci má ode mne jednoznačně plus, protože jen díky tomu se o takových "skvělých jobech" může začít normálně mluvit.

Ano, někteří lidé mají "skutečnou práci" spojenou jen s krumpáčem v ruce a nejradši by ji ordinovali jako všelék všem lidem s jiným názorem, než mají oni sami, nejspíš proto, že sami žádnou skutečnou tvůrčí a zajímavou práci nikdy nepoznali a nevykonávali, což je sice k politování ale ne k pochopení.

16 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 2. října 2017 v 12:33 | Reagovat

[14]: Nejde o to, co si myslím nebo nemyslím. Za určité situace je lidská práce levnější, za určité ne. Kdyby se prosadily stejné platy, jako jsou na západ od našich hranic, tak bychom tu měli klidně 15 - 20% nezaměstnanost.
Nejde taky o to "pokrok chtít".
Já mohu třeba chtít "pokrokový" elektromobil (jehož "pokrokovost" na obecné úrovni uznávám), ale nemohu nevidět, že při současném energetickém mixu v ČR elektřina na jeho pohon (s příslušnými ztrátami na výrobě a akumulaci) je spojena s vyšší produkcí škodlivin, že s ním dojedu na chalupu, ale tam bych asi musel kopat až k trafostanici, pokud ne ještě dál, pokud bych chtěl nabíjení na cestu zpět v rozumném čase, neuvezlo by to tolik, co auto na benzín (vozí to baterky), na chatu bych s tím, dojel, ale tam by se mi elektromobily hromadily (protože tam není elektřina) a spoustu dalších negativních věcí daných tím, že podstata elektromobilu se od konce 19. století, kdy byl prvním dopravním prostředkem, který na uzavřeném okruhu překonal rychlost 100 km/h, nijak nezměnila (mění se jen disajn).

Automaty prostě zavedeny budou. Vedle vyšších platů bude stačit i pár úspěšných odborářských akcí, aby majitelé podniků na ně přešli.
Problém ovšem je, kam s těmi jimi nahrazenými lidmi. Ti jsou na jiné, kvalifikovanější, práce nepoužitelní.
MMCH ve více SF orientovaných na budoucnost se můžete setkat se společnostmi, v nichž významnou politickou silou jsou "pobírači dávek", kteří jsou v moderním průmyslu nezaměstnatelní a jsou jich masy. A dokáží společnost devastovat.

17 proksovka proksovka | 4. října 2017 v 14:33 | Reagovat

Já myslím, že práce by měla každého člověka hlavně bavit.

18 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 4. října 2017 v 15:36 | Reagovat

[17]: Pak by ale nemělo smysl mu za ni platit.

19 Alf Alf | 5. října 2017 v 20:53 | Reagovat

[16]:
Byste mohl dělat filozofa.
Elektromobily jsou někde jinde, než vykládáte. Je pravda, že se nyní teprve rozšiřují do více automobilek, začínají víc ve velkém. Nedávno to byly nepoužitelné typy, které ujely 100km a jezdilo to taky 100km h ani ne.

Nyní už 300km a rychlosti jaké chcete, na to dálnice ani v německu nestačí.

Jdou na trh nové akumulátory z nových materiálů, bude dobíjení alternátory na všech čtyřech kolech během jízdy, dobíjení celým povrchem vozu solárně, zvyšuje se účinnost i fotovoltaických článků. Více dobíjecích míst. Chalupáři již nyní mají hybridní a ostrovní systémy, kde mají nabíjecí stanici doma aniž by měli elektromobil.
Jsou vozy hybridní, které jezdí chvíli na elektro, chvíli na palivo. Není to jen politický plán. V automobilkách jsou již vypsané tabulky na výrobu kusů.

Jsou i jiné generátory, které vy neznáte, které jsou, ale jen se nezavedly ještě na trh. Přes fázi vývoje. Stačí, když pár let počkáte na pokles některých cen a společenskou vůli společně chtít. Povolí se stavidla a povodeň produkce se spustí.

Nebaví mě o tom debatovat, hlavně ne s někým, kdo moc technický přehled nemá a spíš filozofuje a politizuje.

Nepoužitelní lidé vždy byli jsou a budou. Tak proč se kvůli tomu trápíte. Je potřeba je zapojit, to je celé. To vždy bylo potřeba je potřeba a bude potřeba, s vývojem a pokrokem nemíchat.

Létající talíř od Alfa....
https://www.youtube.com/watch?v=80FfmIgaasE

20 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 6. října 2017 v 8:20 | Reagovat

[19]: Elektromobily nejsou "někde jinde". Velkovýroba shitů vám nezajistí jejich vyšší kvalitu. Situace oproti benzínovým (naftovým) motorům je docela jiná, protože ty mohou zvyšovat svou účinnost až na několikanásobek současného stavu (a v protototypech takové motory existují), zatímco akumulátory, elektromotory a alternátory jsou v podstatě velice blízko fyzikálně možným limitům. To samé se týká i účinnosti fotovoltaických článků.
Dobíjení alternátory na všech čtyřech kolech vám nevyrobí novou energii, jen (při jízdě po rovině) vrátí zpět několik procent energie vydané (je vůbec otázka, zda se vyplatí ty alternátory do kol dávat a vozit neustále jejich hmotu), jízda z kopce může být energeticky v plusu (ale v benzínovém autě mohu vyřadit a mám spotřebu cca 0,1 l na hodinu), jízda do kopce si to ale vezme zpět.
Fyzikálně jste limitován tím, že potřebujete-li dostat do auta ampérhodinu, musíte nabájet proudem jeden ampér jednu hodinu, nebo 0,1 A deset hodin (účinnost nabíjení a její změny při různých nabíjecích proudech pro zjednodušení pomíjím). Váš problém je, že do elektromobil potřebuje kolem stovky Ah minimálně (vynechávám minivozítka, určená v podstatě jen na cestu do nejbližšího nákupního centra a zpět, schopná po nabití jet jen asi 1 hodinu). Podívejte se na hlavní pojistku u svého bytu, kolik ampérů tam máte a trojčlenkou vcelku jednoznačně spočítáte, kolik hodin nejméně budete 100 Ah baterii nabíjet (a to ještě byste musel vypnout všechny spotřebiče).
Rychlonabíjení (80 Ah za několik minut, které se navrhuje pro některé dobíjecí stanice) zase znamená (opět ta trojčlenka a fyzika) stovky ampérů na jedno nabíjecí místo (čili instalovanou spotřebu +- jednoho paneláku), nabíjecí stanice by potřebovala mít instalovány dráty (a zajištěno jejich napájení) asi jako jedno sídliště (potřeboval byste více nabíjecích míst než je stojanů na benzínce kvůli tomu, že i to rychlonabíjení trvá déle než naplnění nádrže benzínem nebo naftou).
"Hybridní ostrovní systém" vám bude elektromobil nabíjet řádově dny, když bude svítit slunce a foukat vítr. V zimě, pod mrakem a za bezvětří jste v ...
Dalším problémem je samovybíjení baterií (20 procent za týden cca), kdyby vám takto tekla benzínová nebo naftová nádrž, tak neprojdete technickou prohlídkou.
A dalším problémem je fakt, že prázdná i plná baterie váží stejně, zatímco váha nádrže se během jízdy snižuje.
A pro praktické použití je důležité, že plná nádrž auta na benzín nebo naftu obsahuje asi pětinásobek energie oproti nabitému akumulátoru (či spíš baterii akumulátorů) do elektromobilu.
A ještě jedna věc - abyste uhradil ekvivalent toho, co se v ČR spálí ve formě nafty a benzínu v automobilových motorech, potřeboval byste asi tak pět Temelínů (nebo menší počet elektráren výkonnějších - opět ta zpropadená trojčlenka).

Všechno to, co jsem uvedl, je matematika a fyzika. Žádná filosofie. Filosofické žvásty jsou naopak na téma "nahradíme benzín elektřinou".
Nicméně existuje i studie z oblasti humanitních věd (sociologie), že dotované elektromobily si budou kupovat hlavně bohaté rodiny jako druhé nebo třetí auto do domácnosti, tedy přesný opak fantasmagorií o náhradě benzínu elektřinou.

21 Alf Alf | 7. října 2017 v 19:02 | Reagovat

"elektromotory a alternátory jsou v podstatě velice blízko fyzikálně možným limitům"

Vůbec neuvádíte o jakých akumulátorech a alternátorech mluvíte. O těch o kterých píšete jsem nic nepsal, ty jsou v rámci svých limitů, ale to je zjevné, že o těch jsem nemluvil. Ani o těch vašich elektromobilech, typech o kterých hovoříte.

"Dobíjení alternátory na všech čtyřech kolech vám nevyrobí novou energii, jen (při jízdě po rovině) vrátí zpět několik procent energie vydané.."

Milej pane, alternátory vyrábí energii, to jistě víte, jestli jí budete říkat nová nebo stará tím opravdu překvapujete. Vaše počty procent jsou také velice neurčité, bez číselné. Alternátor vyrábí i při jízdě dokopce i skopce. Tím, že se točí kola.
Vybíráte si, co se vám hodí a nevybíráte, co bylo opravdu řečeno ve správném významu.

" "Hybridní ostrovní systém" vám bude elektromobil nabíjet řádově dny, když bude svítit slunce a foukat vítr."

Milej pane, nabíjení elektromobilu bude z vaší elektrárny stejně rychlé, jako z veřejné sítě, jak říkáte, zase ta fyzika. Nebude pomalejší.Vy řešíte úplně jiný problém a říkáte nesprávně. Ten jste měl označit, jako rychlost výroby energie vašeho zdroje, ale mluvte raději o svém zdroji. Protože zjevně nevíte, o jakém konkrétním zdroji jsem hovořil, psal a také jsem jasně upřesnil, že vám ho popisovat nebudu. Nemám čas ses vámi dohadovat a marnit čas vám zadáčo popisovat jaké zdroje jsou.

"Filosofické žvásty jsou naopak na téma "nahradíme benzín elektřinou"."
Kroťte se milý pane. Já zde nic neprosazuji, vy ano. Jste příliš bojovný a fakt nechápu za co bojujete.
Vy jste si vybral nějaký příklad starého elektromobilu, málo funkční zdroj energie , temelín , oháníte se fyzikou a v podstatě mluvíte jen o tom, kam jste se vy ve svém vývoji a pokroku dopracoval, nebo zasekl.

Z celého jste si vyrobil úplně jiné téma o " fantasmagorií o náhradě benzínu elektřinou."

Vy asi hovoříte rád sám se sebou, protože já s vámi o žádné náhradě elektřiny benzínem, ani benzínu elektřinou nediskutoval ani nechci, protože jak jsem naznačil, s vámi to nebude mít nikdy smysl diskutovat. Vždy si vyrobíte z tématu úplně něco jiného.

Třeba od energií skončíte u prosazování benzínu a nějakého vámi prezentovaného elektrického zdroje a obtáčíte své znalosti energií toliko o elektrické, jen s vámi známými generátory a energii spalováním benzínu a nafty rovněž jen z vašich poznatků. Další poznatky byste si musel dostudovat, já se omlouvám, ale nemám čas vám zdarma vysvětlovat možnosti, které jsem naznačil. Člověk, který se hádat chce, se hádat bude, dokud mu zdarma nedáte do náruče hotový projekt, který bude jen napadat a ani neřekne děkuji, i kdyby nakrásně fungoval ještě lépe, než jste naznačili budoucí vývoj a nemluvili jste o tom, že nyní dnes, se má vyrobit tucet létajících talířů. Takže ani pak to nemá smysl s ním ztrácet čas, někdo je už prostě takový.

Chi, chi, chi, udělejte si pohodlí a buďte už hodnej.
https://www.youtube.com/watch?v=13_kBZl1hs8

22 Alf Alf | 7. října 2017 v 19:32 | Reagovat

Energií je spousta druhů..Některé generátory a výrobky na trhu nejsou. Některé jsou nachystané ve vývoji a ve fázi prototypu.Hlavně pohoda ne?

23 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 8. října 2017 v 18:43 | Reagovat

[21]: Váženosti, existují teoretické limity pro např. převod elektrické energie na mechanickou, případně naopak. Porovnáním této teorie s prakticky naměřenými hodnotami se vcelku jasně dá zjistit, jak moc se daná technologie blíží svým fyzikálním možnostem. Takže víme, že jakékoli "superzlepšení" alternátoru bude mít bagatelní účinek a "nové, mnohonásobně účinnější, generátory energie" nejsou nic jiného, než blábol.
Navíc, alternátor energii nevyrábí, on jen převádí mechanickou energii na elektrickou. Takže pokud jej rozhýbete elektřinou (jedno, zda přímo, nebo prostřednictvím rozjetého auta), žádnou elektřinu navíc nedostanete, to byste totiž měl perpetuum mobile 1. řádu (co vyrábí energii z ničeho), které odporuje termodynamice. Řekneme si to upřímně, jakákoli činnost, která je redukovatelná na perpetuum mobile, je z podstaty nesmyslná.
Hybridní ostrovní systémy jsou na "pohon" chaty nebo rekreační chalupy. "Utáhnou" ledničku, nějaké svícení, případně TV a počítač. I kdybyste všechny tyhle spotřebiče zhasl, budete nabíjet elektromobil několik dní (opět ta fyzika). Limitem nabíjení je prostě proud, který vám síť může dodat. Rychonabíjení může být navíc limitováno i vedením k nějakému VN nebo VVN vedení a příslušnému transformátoru.
Pro mlnem poháněný samohyb prostě existují fyzikální limity, které se nedají překročit, ani okecat. Takový samohyb je hezká hračka, ale jeho masívní provozování by znamenalo velmi výrazné navýšení produkce elektřiny (na úrovni násobků současného stavu). O těchto věcech mohou "vážně" hovořit lidé, kteří si na obrazovku televizoru, když nejde elektřina svítí svíčkou, do kamen přikládají mrkev a v zásuvce mají elektřiny dost (a ještě v ní mají zabudovánu mašinku, která jim nepustí do domácnosti radioaktivní elektrony z jaderné elektrárny).
Pochopitelně, pokud se lidé dají zblbnout politiky, tak se to bude vyrábět (asi jako ty filtry na radioaktivní elektřinu), i kdyby to bylo totálně k ničemu, a výrobci budou juchat asi jako otec spisovatele Oty Pavla, když prodal elektrický vysavač selce ze statku, kde neměli zavedenou elektřinu. Byznis je byznis.

24 Alf Alf | Sobota v 18:38 | Reagovat

"Takže víme, že jakékoli "superzlepšení" alternátoru bude mít bagatelní účinek a "nové, mnohonásobně účinnější, generátory energie" nejsou nic jiného, než blábol."

Já jsem nehovořil o superzlepšení. Ani o vašich mnohonásobně účinnějších generátorech. Stále se dohadujete sám se svojí fantazií, kterou jsem nevyslovil.
" blábol" a ještě ke všemu se snažíte formulovat do urážení, i když se snažíte držet na hraně únosnosti.

" Navíc, alternátor energii nevyrábí, on jen převádí mechanickou energii na elektrickou. "

A to jste původně nevěděl? Že jen převádí energii? Přece znáte zákon zachování energie. Přesnější formulace z technické školní a právní terminologie vám tedy řeknu ještě přesněji, když si potrpíte na slovíčka: Generátory vyrábí energii přeměnou jednoho druhu energie na druhou.
A už dejte pokoj s těmi hříčkami se slovy, člověče, vy jste ale třída.

Nechápu proč píšete o elektřině navíc a o perpetum mobile, chlape vy jste s eúplně ztratil. Opravdu brojíte proti nevyřčenému, co se děje jen ve vaší mysli.

Berete si do úst slovo hybridní ostrovní systém, které jsem ani takto nenapsal, já napsal hybridní systém a úplně v jiném smyslu. A také jsem znovu zdůrazňuji, že jsem neměl na mysli váš hybridní systém. Protože vy zajisté máte na mysli vaše zdroje v něm použité, které znáte vy.

" O těchto věcech mohou "vážně" hovořit lidé, kteří si na obrazovku televizoru, když nejde elektřina svítí svíčkou, do kamen přikládají mrkev a v zásuvce mají elektřiny dost (a ještě v ní mají zabudovánu mašinku, která jim nepustí do domácnosti radioaktivní elektrony z jaderné elektrárny)."

No a zde jste skončil u mrkve. A o čem že mohou ti lidé hovořit z toho není hlava ani pata jasné. Pořád se točíte jen kolem toho, co znáte vy a nic z nikoho nevylákáte víc, protože máte svoje znalosti a další znalosti si zřejmě nepřipouštíte. Jste , jak sám naznačujete slovem "limitován".
Dokonce jste si zasedl na energii elektrickou, jako by jiné energie neexistovaly, tedy ještě uznáváte spalovací motory.

Málem jste mě dostal, ano vyvinul jsem nějaké energetické zdroje vysoké účinnosti u značkových firem, mám mlčenlivost a vy to ze mě nedostanete. Už fakt ze mě nic netahejte ani nepřímo.

Jaderná energie,o tom jsem také něco studoval, o tom hovoříte, jako byste vůbec nechápal, co to je elektřina. Když píšete " radioaktivní elektrony". To by Sysifos ani nekomentoval, jen by se usmál. Tím Sysifáky nechci nějak chválit.
Do politiky mě netahejte.
Zazpívejte si Rock and roll s Alfem...

https://www.youtube.com/watch?v=AjNQzEVCCg4

25 Alf Alf | Sobota v 18:43 | Reagovat

Aspoň dva pojmy se naučte.
Mezi Hybridním systémem a Hybridním systémem v ostrovním režimu je zásadní rozdíl. Neuhodnete jaký..Ostrovní systém obecně je něco jiného. A navíc oba systémy mohou být z jakéhokoliv fyzikálního zdroje energie tedy zařízení na přeměnu a " výrobu" energie. Nevíte s kým mluvíte. Tak to raději neřešte.
Hádejte se raději s chirurgem o operacích bude to to samé.

26 Alf Alf | Sobota v 19:02 | Reagovat

Celé řečnění o energiích si zjednodušte třeba tak, že záleží na tom, co použijete za "pohon", nebo princip generátoru, s jakou účinností. Perpetuum mobile nepotřebujete, některé principy sloužící ke zdroji energie fungují tak dlouho, že na to všechny délky životů předků věkem nestačily. Až vysušíte vody, zhasnete slunce, nebo učiníte osobně jiný zázrak, pak pokračujte v debatě, můžu li prosit. Nejlépe kdybyste i vypnul gravitaci, je toho daleko víc, co byste musel vypnout. Možná i nechat zmizet zemi. Hmm, do fantazmagorií opravdu nedělám.

27 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | Neděle v 10:09 | Reagovat

[24]:[25]:[26]: "Hybridní ostrovní systém" je váš pojem.
Problém je, že ve své zelené agitaci nechápete fyziku ani na úrovní základní školy (alespoň učené v době, kdy jsem do ní chodil já), jinak byste neplácal kravinismy typu "alternátor vyrábí energii, dokud se točí kola", protože alternátor, připojený na elektromotor, byť přes automobil, není nic jiného než pokus o perpetuum mobile 1. typu.
Dál byste musel pochopit, že energii pro elektromobil musíte vyrobit a přivést. Pokud budete mít na chatě větrník a pár slunečních panelů, tak ho budete napájet (vzhledem k výkonu těchto zařízení) týdny, a to ještě jen za dobrého počasí. Pak zbývá ještě agregát na naftu nebo benzín, ale tím spálíte víc těchto paliv, než kdybyste je spaloval přímo v autě.
A pokud se chcete připojit na síť, musíte mít patřičně silné dráty, které tč. naprostá většina chatařů nemá. Spíš je mají chalupáři, kteří mají domek ve vesnici. Nicméně kdyby si všichni chalupáři ve vsi, kde teď trávím víkend, připojili k síti na rychlonabití elektromobil, tak by místní síť zkolabovala. Naštěstí jsou Dukovany nedaleko a za pár (desítek)milionů by se k nim daly natáhnout silnější dráty. Jsou vesnice, kde jsou na tom hůř, které žádný takový zdroj poblíž nemají.
Teoretickou účinnost zařízení lze vypočítat a reálnou změřit, výsledkem porovnání (stačí trojčlenka) je prostor pro zlepšování. Ten je u alternátorů a elekromotorů v podstatě minimální, zatímco u spalovacích motorů existuje potenciál v násobcích výkonu těch současných.
Některé principy pohybu a získávání použitelné energie působí jistě dlouho, nicméně pokud byly opuštěny, stalo se to pro jejich malou praktickou použitelnost, nikoli z nějaké zlovůle. Proto jezdíme na benzín či naftu a ne volskými potahy nebo pomocí silničních plachetnic.
Elektromobily mají řadu principiálních nedostatků, které nelze nějakým zlepšováním odstranit. Dokonce i jejich převod z akumulátorů na palivové články by představoval nižší účinnost než jaká je u stávajících aut.
Pokud chcete typ na to, co by bylo nejjednodušší řešení silničního provozu, tak je to auto s cca stolitrovou nádrží na 30% peroxid vodíku a cca 5 litrovou nádrží na benzín. Stačil by tomu malý motor s keramickým vnitřkem (v reálu existují v prototypech), ten by utáhl auto +- odpovídající současnému standardu. A vyřešil by se problém NOx, které limitují současné spalovací motory (viz aféra Volkswagen). Spotřebu by to mělo pod 1l/100km a dojezd odpovídající dnešním autům se spalovacími motory. A nepotřebovalo by to šílené zásahy do dopravní infrastruktury.
Druhou možností je výroba benzínu z biomasy v jaderných elektrárnách (Němci vyráběli syntetický benzín z hnědého uhlí za WW2, z jaderek by se ta výroba energeticky dotovala líp, protože na některé věci by se dalo použít přímo teplo z primárního okruhu).
IMHO zelení tlačí na elektromobily zejména proto, že je to evidentní cesta do slepé uličky. Oni si přejí totální zrušení mobility obyvatelstva a poté zavedení nevolnictví (své vize na toto téma již vícekrát publikovali, takže nejde o žádné osočování).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama