b

Povolební smutek, povolební radost

21. října 2017 v 21:40 | Lúmenn |  svět podle Lúmenn...
A máme po volbách. Psali jste mi do komentářů, že byste si rádi přečetli nějaký předvolební článek, ale mám pocit, že jsem u všech minulých voleb řekla všechno, co jsem chtěla a jen bych se opakovala. Říkám to pořád dokola - běžte volit, protože volby můžou něco změnit a protože každý hlas se počítá a taky nevolte lháře, demagogy, zloděje a bývalé stbáky. A ze všeho nejradši bych napsala volte Piráty, protože to je strana, v niž vkládám už roky svoji důvěru já a za niž jsem taky před čtyřmi lety do sněmovny kandidovala. Ale tohle všechno už jste tu četli mnohokrát a mě se nějak letos nechtělo do předvolebního boje (který byl ostrý, tvrdý a místy už vyloženě otravný) nijak zasahovat.
K tomu, jak volby dopadly, se ale nemohu nevyjádřit - už proto, že tohle tady ještě nikdy nebylo. A rovněž nikdy jsem po sečtení volebních výsledků neměla tak ambivalentní pocity.



Na jednu stranu cítím obrovskou radost - a je asi nabíledni z čeho:) Pirátský výsledek mě velmi příjemně překvapil a doufám, že jako třetí (!) nejsilnější strana budou mít po volbách silný mandát k tomu zlepšit situaci v naší zemi směrem ke svobodě a menší šikaně občanů státem. Na stranu druhou ale taky cítím velké zklamání z toho, jak silné se ukázalo být ve volbách hnutí ANO a jak dobrý výsledek mělo SPD. Pojďme si tedy ty rozporuplné pocity shrnout...

Proč mám po letošních volbách do poslanecké sněmovny strach a cítím zklamání...

Hnutí momentálně trestně stíhaného Andreje Babiše získalo skoro třetinu hlasů. To je něco, čeho jsem se velmi obávala a popravdě absolutně nechápu, jak mohl milion a půl lidí podpořit někoho takového. Na tom je hrozně vidět, že racionální argumenty nehrají u voleb hlavní roli, ale lidé se spíše rozhodují podle emocí. Do Babiše a jeho "politické divize Agrofertu" si lidé projektují to, co si přejí a realita za tím dost pokulhává. Nějak zvlášť se na ně ale paradoxně nezlobím - touha po spasiteli, po silném vůdci, co to "dá do pořádku" je do jisté míry pochopitelná. Zdlouhavá a místy zmatečná demokracie se neukázala tak efektivní, jak jsme si asi před 28 lety mysleli a to, že se pořád nemáme tak dobře, jako na Západě, asi v lidech probouzí oprávněnou frustraci. To, že si na zahojení svých trablů zvolili někoho, kdo jim slíbí načechrané pocukrované koblížky, ale místo nich dodá tři dny staré rohlíky, je patrně důsledek toho, že ostatní strany nabízí hlavně okoukané, nudné ksichty, nemastné neslané panáky, v něž se těžko hledá důvěra. Babiš i přes všechny svoje kauzy dokáže působit jako silná osobnost a schopný leader a emoce, jak jsem psala na začátku, prostě táhnou víc, než splněné sliby. A už strejda Goebbels říkal, že neustále opakovaná lež se stává pravdou - a propagandu, tu má ANO zmáknutou líp, než kterákoli jiná strana. Nezbývá než doufat, že agent Bureš svoje ovečky konečně zklame a voliči pochopí, že svoji důvěru vkládají v nafouknutou bublinu lži, pokrytectví a falše.

Dvouciferný výsledek pro Tomia Okamuru je také docela bolestný. Hlavně proto, že marketing SPD je hodně podobný, jako u ANO. Charismatický leader, který svoje protivníky ukřičí a ačkoli nabízí jen hromadu floskulí, dokáže na ně lidi utáhnout. Navíc Okamura nabízí osvědčenou vějičku na voliče - strach. Co na tom, že tady máme asi tři a půl uprchlíka a celá imigrační vlna začala už dávno slábnout, na někoho je potřeba svést svoje posrané životy. Ne, že bych byla nějaký fanoušek islámu nebo rapidního nárůstu jiného, než původního obyvatelstva v Evropě, ale v pojetí Okamury se rozumný odpor proti otevřené evropské náruči stává zběsilým honem na čarodějnice.

Na úspěchu ANO a SPD mě taky fascinuje, jak silná je dnešní "postfaktické" vnímání světa - tedy, že není důležité, jestli politici říkají pravdu, ale jestli jejich lež je v souladu s naším vlastním viděním světa. A tak 40% ve volbách mohli získat dvě strany, jejichž lídři jsou nejhůře hodnocení do faktické přesnosti svých výroků - čti nejvíce melou nesmysly nebo rovnou lžou (více na demagog.cz).


I tento člověk se dostal do sněmovny...tady je vidět, že šanci má opravdu každý :D

Proč mám po letošních volbách do poslanecké sněmovny radost...

No pochopitelně, že jsem nadšená z výsledku Pirátů - půl milionu voličů a 10,79% je naprosto úžasný výsledek, v který jsem upřímně ani nedoufala. Bylo mi jasné, že letos Piráti určitě překročí 5% hranici, ale skoro 11% je pro mě úžasným překvapením. Třetí místo, to je prostě úspěch jako prase. A za mě osobně si to Piráti opravdu zaslouží - sleduju je od samého počátku, dva roky jsem byla členem, dokonce kandidátem, a vím, kolik práce ti lidi odvedli. Postupně rok od roku rostoucí podpora dokazuje, že to, co dělají, evidentně dělají dobře a letos se jim to konečně povedlo i "prodat". Moc jim přeju, aby důvěru v ně vloženou nezradili a v poslaneckých vodách křižovali bezpečně a bez "ztráty kytičky". Nevím, kolik z programu se jim podaří v takto rozštěpené a populisty napchané sněmovně prosadit, ale věřím, že budou minimálně hlídacími psy svobody a demokracie a nenechají to tam Japonce se Slovákem úplně rozklížit.

A zatímco Pirátům voliči dorůstají, protože je hodně volí zejména mladí lidé, jak je vidět na jejich vítězstvích ve studentských volbách, komunistům voliči pomalu umírají. Jinak nevím jak si vysvětlit první vážnější propad jejich volebního výsledku - 7,7% pro rudochy je snad konečně známkou, že lidé přestávají brečet nad krásami socialismu a komunisté pomalu míří do propadliště dějin, kam přesně patří. Skoro stejný výsledek pro ČSSD mě taky docela potěšil - voliči začínají mít už dost levicové politiky, z níž nakonec nemá prospěch vůbec nikdo, a dali to rázně najevo.

A docela mě i potěšil výsledek ODS - je vidět, že strana šla skutečně do sebe a po hlubokém propadu se zase začíná zvedat na nohy. Čtyři roky v opozici jim prospěli a věřím, že se konečně zbavili velké části dřívějších kmotrů a lobbistů a stanou se zase rozumnou pravicovou sílou na naší politické scéně - a s volebním ziskem kolem 11% taky mohou být důstojnými protivníky Andreji Babišovi v jeho snahách o Agrofertizaci naší země.


Ve sněmovně nakonec bude 9 subjektů - což je, nepletu-li se, rekordní počet. A já jen upřímně doufám, že se z toho galimatyáše podaří sestavit něco, s čím tady následující čtyři roky přežijeme a úplně nás to nezadupe do země. A taky doufám, že se nakonec nespojí fašisti s oligarchy a nesplní všechno, o čem si dosud troufali jen šeptat, protože to by mohl Ivan Bartoš akorát vytáhnout harmoniku a zahrát naší republice hezkou písničku na cestě do p**ele.
Zůstávám tedy optimistou a doufám, že tyhle hodně nevšední volby se skutečně překvapivými výsledky nebudou začátkem konce naší země, ale naopak se konečně všechno zase pohne o fous k lepšímu.
 

13 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Mamaquak Mamaquak | 21. října 2017 v 21:51 | Reagovat

Já bych to vyjádřila takto: Češi prohráli volby. Rozhodovat o nich budou Slovák a Japonec.

Výsledek Pirátů mě nesmírně potěšil, protože mi přijdou jako strana, která má cíl, a mluví  jasně a srozumitelně. Stále jsem v šoku z toho, jak mohlo ANO takhle vyletět nahoru. Že se prosadilo SPD mě tolik nepřekvapuje. Jejich strašící rétorika byla dobrá a hodně lidí sedlo na lep.

2 Ayeri Ayeri | 21. října 2017 v 22:18 | Reagovat

Mám stejné pocity jako ty. Dneska jsem to už řešila s několika lidmi a došli jsme ke stejnému výsledku. Pro mě a spolužáky to byly letos první volby, takže jsme to pochopitelně hrozně prožívali :D Já jsem svůj hlas hodila Pirátům a jsem šťastná z jejich úspěchu :) Jen mě mrzí kolik mých známých bylo schopných volit SPD. Nechápu to, vždyť je jasné, že ten člověk nepokrytě lže. Teď by bylo potřeba, aby se všichni spojili proti Babišovi, jenže to nejde, když tam je Okamura a komunisti :/ No uvidíme, co bude dál. Rozhodně to bude zajímavý.

3 František František | Web | 21. října 2017 v 23:33 | Reagovat

Znám několik lidí z mého okolí, kteří se otevřeně hlásí k Burešovi a jeho ANdyOjebal Group.Jsou to hospodští povaleči,bez vlastního názoru,kteří v životě nic nedokázali ,takže je snadné jim zaplácnout hubu koblihou pečenou na přepáleném řepkovém oleji.Bohužel takových retardů co si neumí udělat úsudek,nečtou a nejsou v obraze je stále více.

4 klajni klajni | 21. října 2017 v 23:43 | Reagovat

[1]: Souhlasím z obavy, že ANO vystřelilo až tak vysoko. Ale ani tak bych se nebál nějakého ohrožení demokracie. Babiš vyhrál opravdu s velkým náskokem. Ale k opravdovému ohrožení mu přeci jen ještě pár procent chybí. A koalice se mu také nebude dle mého mínění stavit příliš lehko. Navíc si myslím, že není typem člověka, kterému by šlo o to, z čeho tady máš obavu. Dostal dost procent, nechme ho ukázat co umí dříve, než se začneme klepat strachy. Není k tomu důvod a navíc...teď již to neovlivníme.

5 Milan Milan | E-mail | Web | 22. října 2017 v 0:38 | Reagovat

Za úbytkem voličů KSČM bych neviděl jen jejich úmrtnost, podle mě je dost přebírají ostatní strany. Třeba ANO. I když letalita samozřejmě hraje svou roli :)

6 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 22. října 2017 v 1:17 | Reagovat

Ač jsem volil jinak pocity dost podobné...

7 Jarda Jarda | 22. října 2017 v 7:19 | Reagovat

ty jsi Lumen vážně kráva, proč se s prominutím sereš do politiky, když tomuto tématu evidentně nerozumíš!😃

8 Jana Jana | E-mail | Web | 22. října 2017 v 7:38 | Reagovat

Je to hodně zajímavý výsledek voleb. Přechod voličů levice k ANO taky svědčí o ledas cem. Já jsem za svoji "stranu" ráda. Doufám, že to neposerou. Každopádně si myslím, že vládu nesestaví (pokud teda nepřistoupí na to, že Babis už má zase imunitu a "nejde" stíhat) a budou volby znovu. To pak pirátům dam hlas i já.

9 Ortie Ortie | Web | 22. října 2017 v 8:37 | Reagovat

Trošku se bojím, jak to s naší zemí bude... Sama jsem ještě volit nemohla,ale snažila jsem se to nějak sledovat a mít otevřené oči,abych jednou věděla komu dát svůj hlas.

10 Erin Blood Moon Erin Blood Moon | Web | 22. října 2017 v 9:20 | Reagovat

Tak já nevolím nikoho

11 Petr Pan Petr Pan | 22. října 2017 v 11:38 | Reagovat

Radost za STAN, jedna ze dvou stran, o kterých jsem uvažoval. Že se tam nakonec protlačil Kalousek je taky dobře, jinak by mělo ANO ještě víc mandátů...

12 Laranya Laranya | 22. října 2017 v 12:07 | Reagovat

[7]:Hele kámo, na vlastním blogu si každý může svobodně vyjádřit svůj názor a nikdo tě nenutí ho číst, pokud se ti nelíbí. A nebo k tomu můžeš říct, proč s autorem nesouhlasíš, ale když budeš někomu nadávat, nejen, že tě nikdo nebude brát vážně, ale ještě budeš vypadat jako blbeček sám. No nic, posílám pusinku a doufám, že to byl prostě jen následek toho, že jsi musel být  v neděli už v sedm ráno vzhůru. To bych taky kolikrát vraždila!

13 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 22. října 2017 v 14:35 | Reagovat

Můj obsáhlejší komentář k výsledkům voleb je na mém webu.

Jinak:
- Piráti mají nadstandardní vztahy k teroristické organizaci ANTIFA, tudíž je nevolím a nepodporuji
- Potěšující je výsledek stran, které procpaly církevní restituce, dnes tito klerofašisté nedají dohromady ani 1/4 křesel ve sněmovně. V této (a mnoha jiných) souvislosti je mi také "Bureš" milejší než tihle klerofašisté (byť ani toho nemusím).
- Potěšující je propad zelených i propad komunistů. Obojí bylo asi způsobeno vyšší volební účastí. Zelení se propadli pod 1,5 procenta hlasů, tudíž nedostanou volební příspěvek od státu (jásám)
- Nemusíme mít ve státě víc než 3,5 "uprchlíka" (v reálu jich máme ovšem tisíce, akorát to státní administrativa zatlouká). Stačí vidět, jaký b...l dělají ve státech, kde jich mají množství větší než malé.
Člověk se od zvířat liší právě druhou signální soustavou, takže mu stačí číst a slyšet (o videích ani nemluvě), nemusí vše, k čemu zaujme stanovisko, zažít na vlastní kůži.

Můj názor je, že jakákoli vzniklá koalice bude pytel blech, na druhé straně se "zavedeným stranám" bude strašně nechtít do předčasných voleb, protože by je asi čekal ještě větší masakr od stran netradičních.

14 Andrea V. Andrea V. | E-mail | Web | 22. října 2017 v 18:03 | Reagovat

Na druhou stranu, čím víc stran bude potřeba k ustavení vlády, tím fragmentovanější budou snahy ANO plnit nějak smysluplněji všechno, co by rádi.

AD předčasné volby: Mayová ve Velké Británii vyvolala předčasné volby s tím, že by ráda silnější mandát pro prosazování zákonů, a nakonec byla ráda, že "uhrála" těsnou plichtu. Být Babišem, asi moc neriskuju...

15 Lukas Lukas | Web | 22. října 2017 v 20:50 | Reagovat

Naneštěstí je velká část občanů nepoučitelná.

16 nemesis nemesis | 22. října 2017 v 21:02 | Reagovat

z pirátů mám ohromnou radost volím je od začátku, a skoro 11 % woooow
na druhou stranu, SPD? japonský fašismus? jak???????  okamura, který byl ještě nedávno multikulturista větší než celá marseille, pak se jednoho dne probudil a řekl si,"už mě to nebaví, teď budu nácek". A lidi věří jeho řečem které jsou silně v rozporu s českou ústavou, jak sakra?
no nic, za mě -pirátíííííííí

17 Petr Pan Petr Pan | 22. října 2017 v 21:35 | Reagovat

SPD volili následující 4 skupiny lidí: 1) naivní, 2) hloupí/blbí (tam je to v pořádku), 3) náckové, 4) lidi s mindrákem. Z žádnou z těchto skupin se moc o debilitě kampaně SPD nedá moc hovořit. Kdo ještě neviděl tyhle volební noviny SPD, doporučuju. Mně osobně to přijde děsně vtipný, ale najdou se lidi, co to fakt žerou. Nechápačka. https://uloz.to/!o3thnAw4WnST/na-vlastni-oci-pdf

18 Petr Pan Petr Pan | 22. října 2017 v 21:36 | Reagovat

Á hrubka, tu mi tam ale udělali uprchlíci, takže jsem nevinen.

19 Jan Duha Jan Duha | Web | 23. října 2017 v 0:00 | Reagovat

Taky jsem volil Piráty, i jsem jim pomáhal s kampaní, 10% opravdu příjemně překvapilo, byť mi bylo skoro jasné, že se dostanou :)To, že předběhli Okamuru i komanče dalo jasnej signál, co si u nás lidi myslí o totalitních ideologiích ;)  SPD má nicméně svý tvrdý jádro, takže to bylo skoro jasný, voliči komančů buď začínaj vymírat, nebo se přesunuli k Babišovi (30% pro něj docela šok, byť bylo jasný, že vyhraje, ale čekal jsem tak 25%). ČSSD skončila špatně podle mě ani ne tak díky levicovosti nebo pravicovosti, ale spíš díky tomu, že je Sobotka dost nevýraznej a slabej lídr, u kterýho lidi moc neví, co od něj čekat. Z TOPky se dostal mladý a perspektivní Feri, byť tu partaj jako celek moc nemusím pro většinový konzervatismus. ODS má sice svůj Opencard a mraky dalších kauz, ale aspoň spolu se STANem, TOPkou a Piráty si posvítí na Babiše...takže za mě - je to sice dost v háji, ale zdaleka ne tak, jak by mohlo ;)

20 Jan Duha Jan Duha | Web | 23. října 2017 v 1:38 | Reagovat

Jinak s těmi Piráty a Antifou je to vysvětleno zde:

http://www.piratskelisty.cz/clanek-1750-top-9-mytu-sirenych-o-piratech

To jen tak pro příště ;)

21 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 23. října 2017 v 15:05 | Reagovat

Ne že by na výsledku voleb nezáleželo v duchu známého bojkotu že by je jí jak zrušily...naopak hraje se o dost...ale nic skutečně zásadního se nemeni

22 faun faun | E-mail | Web | 23. října 2017 v 15:30 | Reagovat

Na jednu stranu bych měla být spokojená, protože mnou volený kůň doběhl druhý, ale mrzí mě, s jakým náskokem vyhrál ten první a také to, že to nejsou žádné dostihy, ale budoucí roky života, které se mohou strašně moc pokazit. Za 3 roky mi končí rodičovská dovolená, živnost obnovovat nebudu ani omylem, kdo ví, co budu dělat za práci a co tou dobou bude... Ještě volba prezidenta (jen ne Zeman, jen ne Zeman!) a pak už snad zabalit kufry...

23 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 23. října 2017 v 15:56 | Reagovat

Fascinuje mě, kde bere agent Bureš hlasy. Teda ne, nefascinuje. Lidi neví a proto volí chudáčka estébáčka, kterýmu všichni ubližujou. No nic, od revoluce sme se vymotali i z horších výsledků voleb. Našemu rasisticky ublíženému šikmovokáčkovi se strana zase brzo rozpadne, nebo jí sám vytuneluje. Zmatení ustrašení lidé s nízkou schopností kriticky uvažovat (bohužel) si založí nějakou novou stranu pro smích a...hej, už bych asi mohla začít ty nahnědlý tendence v ČR začít brát vážně. Beru je vážně? Nevím, asi jenom někdy. Jinak se směju. To ještě nejsou žádný pořádný nahnědlý tendence. Nebo možná naopak jo, protože nejsou tolik vidět jako u sousedů, bývalých bratů? Dokud se něco nestane. Z toho mam trochu strach? Mam z toho mít strach? Nevim. Kdyžtak odcházim za (údajně) lepšim za oceán, nebyl by to pro mě ani finanční, ani žádnej jinej problém. Jenom ty noční procházky Prahou by mi hodně chyběli.

BTW už tady někdo v diskuzi vytáhnul, že je Bartoš antisemita (Ivan, ne skutečnej nácek Adam)? Pls, pls, Novinky.cz poďmi! :D

24 Talaniel Talaniel | E-mail | Web | 23. října 2017 v 16:03 | Reagovat

Mně přijde na volbách nejsmutnější, kolik lidí se na to (zase) vykašlalo. To jim je ukradená vlastní budoucnost? To měli ve volební kalkulačce u všech stran nulovou shodu? To asi ne...

No, uvidíme, nebudeme panikařit, sice má Bureš hodně a Pitomio taky, ale furt to není konec světa. Nějak ty 4 roky (jako vždy) přežijeme, byť asi líp nebude :-)

Btw. k těm migrantům - vy nepozorujete nárůst jejich přítomnosti zde? Na jižňáku prokazatelně přibývají a rozmnožují se :-) A pohledu na cca. desetiletou dívku v hidžábu se mi zatím úplně přivyknout nepodařilo. Je to podobně zvláštní jako Bartošovo háro :-)

25 asdsdf asdsdf | 23. října 2017 v 18:08 | Reagovat

jo jo, super, že vyhráli levičáci a eurohujeři piráti.

Takže dál budeme mít tu super EU, kterou řídím nikým nevolená EU komise, kde každý člověk běre plat až 700 000 kč. Ta EU, která chce vraždit nevinný zvířata jako je burunduk nebo želva královská a financuje býčí zápasy. Ta fašistická EU, která nám bude říkat, co musíme a nesmíme. Ta EU, která vymývá mozek dětem ve škole už v první třídě, když musí psát eseje na téma "Proč jsou dotace z EU pro mě dobré"
Ta super EU, která Evropu stojí jen hodně peněz a svobod.

Děkuji piráti za další eurobullshit.

27 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 23. října 2017 v 19:10 | Reagovat

Znám minimálně jednoho člověka, co volil kobliháře proto, že ten už má nakradeno dost, ten už zemi nerozkrade...
No, dozvěděla jsem se to pozdě, jinak bych ho k volbám nepustila...

28 HzB alias zeny-nejsou HzB alias zeny-nejsou | Web | 23. října 2017 v 19:13 | Reagovat

Nikomu nevyčítám jeho volbu. Mohu se divit, proč se rozhodl jak se rozhodl... ale to je právě demokracie! Určitá kolektivní inteligence. Hodně lidí v minulosti volilo podle svého přesvědčení a pak své volby litovalo - po čase - často i po dlouhé době...
Neodvažoval bych se někoho odsuzovat za to, jak volil. Dokonce i nejít k volbám je jistá forma volby.
Pravdu ukáže až budoucnost.

29 hrachajdice hrachajdice | Web | 23. října 2017 v 20:54 | Reagovat

Gratuluju za odvahu napsat článek o výsledku voleb. Vždycky se totiž najde někdo , komu se nelíbí to či ono a je za svou pravdu schopen hádat se a urážet do krve. Což mě přijde jako hovadina ..

30 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 23. října 2017 v 21:07 | Reagovat

[20]: Věcná podstata posledního bodu odkazovaného materiálu:
V Praze protestovala (s řádným ohlášením) dvě řádně registrovaná (a tudíž i na kompatibilitu s demokratickým politickým systémem řádně testovaná) sdružení občanů proti postupu ideologie, která je v explicitním rozporu s lidskými právy (což opakovaně konstatoval Evropský soud pro lidská práva), islámu. Proti těmto demonstracím pořádala antidemonstraci organizace, která je na seznamu teroristických organizací. A soudruh Bartoš cítil povinnost se k těmto teroristům přidat. Buď je tak politicky omezený (vyhýbám se výrazu "blbý"), nebo jsou prostě jeho sympatie na straně těch teroristů. Za reálnější považuji ono "nebo".
A z tohoto pohledu potom hodnotím i předchozí body odkazovaného textu.

A ještě něco:
O tom, zda je nějaká organizace fašistická, rozhodují pouze státní instituce pro toto kompetentní (orgány MV, případně justice), ne nějací aktivisté z mezinárodní teroristické organizace. A právě prosazování práva proti těmto aktivistům zde poněkud vázne (viz "Klinika" v Praze, která měla být už dávno násilně vyklizena).
Takže je třeba dostat do vedení státu někoho, kdo udělá pořádek.

31 Lenn Lenn | Web | 24. října 2017 v 0:51 | Reagovat

Já šla letos poprvé k volbám (během minulých jsem ještě nebyla plnoletá). Stejně jako ty jsem z voleb rozmrzelá, nechápu, jak mohlo vyhrát ANO a hlasy u SPD taky škoda slov. ODS mě potěšili.

32 sportovnii sportovnii | Web | 24. října 2017 v 2:12 | Reagovat

[5]: To asi spíš SPD-TO

33 sportovnii sportovnii | Web | 24. října 2017 v 2:18 | Reagovat

[31]: Já zas nechápu,jak někoho může potěšit taková zprofanovaná strana jako je ODS

34 Dominátor Dominátor | Web | 24. října 2017 v 10:12 | Reagovat

já jsem volil piráty protože ksčm jsou cucáci a hnutí ano čssd taky.

36 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 24. října 2017 v 11:06 | Reagovat

Nóó, já se sice politicky vyjadřuju jinde (blog na iDnes), ale komentář k tomuto si s dovolením dám:
- Nejhorší, co by nás mohlo potkat, jsou předčasné volby. Stojí to 3/4 miliardy a výsledek by byl stejně pro ANO.
- ANO podle mne dostalo těch 30 % hlasů i z toho důvodu, jak proti němu všichni "jeli". Prostě česká klasika: A JUST JO.
- Komančové bezesporu vymírají a hlasy jim tentokrát odebralo ANO a Piráti.

Autorce článku se to asi líbit nebude, ale mám to potvrzeno. Tedy ne statisticky, jen ze svého okolí.

37 Alka Alka | 24. října 2017 v 11:12 | Reagovat

[Smazaný komentář] tady

https://krehotova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=604872

jsem se chtěla vnutit s názorem, který jsem měla v květnu...a potvrdil se.

38 Alka - fejetony Alka - fejetony | E-mail | 24. října 2017 v 11:15 | Reagovat

[Smazaný komentář] ... jsem chtěla dodat webovku, co jsem psala už na jaře, takže dodatečně

https://krehotova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=604872

39 Akim Akim | E-mail | Web | 24. října 2017 v 12:09 | Reagovat

Též je mi smutno z vítězství soudruha Bureše, ale jeho výhra je v podstatě logická -

1. Jeho firmy zaměstnávají tisíce lidí a pořekadlo "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" evidentně stále platí.
2. Jeho "hra" na chudáčka, kterému všichni ubližují, přestože on to s tou naší Zemičkou myslí tak dobře dojme nejednoho důchodce a možná i mladšího občana.
3. Co naplať, je to úspěšný podnikatel, což spousta lidí musí patřičně ocenit.
4. Je to bývalý komunista a patrně i estébák, což by mělo být obrovským mínusem, ale jak dobře víme, starší generace ctí heslo "zlatí komunisti", pro ně je to takový instantní komunista, který je navíc úspěšný a který se dokázal dokonale přetransformovat, tak proč ho nevolit, že?
5. Strana ANO není stranou jednoho člověka, přestože soudruh Bureš hraje prim, v ANU je spousta lidí, kteří jsou oblíbení (Stropnický, Krnáčová...) a co víc, nejsou to takoví ti škrobení a prkenní politici, ale aktivní a všehoschopní lidé.

Upřímně řečeno, z výsledků voleb mám strach, protože si myslím, že to je pouhý začátek cesty Andreje Babiše za úspěchem v české politice, jestli se něco nezmění, za 4 roky se klidně můžeme dočkat toho, že Ano vedena soudruhem B. bude mít po volbách nadpoloviční většinu. :-(
6. Jak dobře víme, soudruh Babiš má pod palcem nejedno médium, což je obrovská výhoda, navíc je třeba uznat, že si bravurně umí poradit i s těmi médii, které ho zobrazují v negativním světle, jeho role bolestínka je zkrátka excelentní.

PS: Trestní stíhaní soudruha Babiše zajisté vyšumí do ztracena, člověk, který má takovou moc a takové finanční prostředky odsouzen být prostě nemůže. :-(

40 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 24. října 2017 v 18:51 | Reagovat

[39]: (4) Kolik bývalých komunistů najdeš v jiných stranách? Po Velké listopadové se o jedněch volbách říkalo:
"Koho budeš volit?" "Komunisty." "To je jasný, ale z které strany?"

(5) Babiš stahuje schopné lidi zleva i zprava. Stejně tak i voliče.

(PS) Čapí hnízdo je naprostá prkotina proti megatulelu "církevních restitucí". Korunové dluhopisy byly sněmovnou (dávno před Babišem) účelově procpány právě k obcházení zákona o dani z dluhopisů. Běžně se užívaly a kdyby se to ex post (což je v rozporu s principy demokracie) kriminalizovalo, tak by šly do pruhovaných tepláků stovky až tisíce bohatých, nejen Babiš.
Právě proto považuji tyhle kauzy za naprosto účelovou hru.

41 Luz Luz | 24. října 2017 v 21:56 | Reagovat

Jeste si nejsem jista, zda se mi libi Pirati, ale doufam, ze prijemne prekvapi.
A tesi me, ze predstihli SPD, ovsem velmi nemile prekvapil velky pocet hlasu pro Ano i Spd.
Sice komunistu ubylo, ale prebehli prave k temto spolkum, coz tedy taky neni potesujici. Vsude furt bylo slyset, jak je Babis neobliben a vsichni na nej nadavaji - a pak tohle?
Jsem rada, ze se dostaly i ty mensi demokraticke strany, vcelku s nimi spise sympatizuju a take jsou tam potreba (a alespon hlasy pro ne nebyly promarneny).
A dale me potesilo, ze se tam dostal clovek, ktereho jsem krouzkovala a verim, ze ostudu neudela, starosta Prahy 7 J. Cizinsky.

42 Akim Akim | E-mail | Web | 25. října 2017 v 10:32 | Reagovat

[40]: Takže pokud někdo páchá zločin, tak není třeba se tím zabývat, jelikož i jiní páchají podobnou věc?

Určitě je to účelová věc, ale to je přece nedílnou součástí politiky, i ostatní, včetně soudruha Babiše konají věci naprosto účelově. Smutné je, že tato účelovost získala veskrze bulvární tvář. :-(

43 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 25. října 2017 v 12:35 | Reagovat

Nejsem si jistý, jestli je Čapí hnízdo zločin.
Faktem je, že kolegové měli někdy v nadšených 90. letech grant od EU a po několika letech ho končili naprosto znechucení tupou úřednickou buzerací nad kdejakou prkotinou. A to měli dotaci na úrovni nějaké stovky tisíc (i s penězi na platy).
Předpokládám, že naprosto stejně to probíhá u desítek milionů, tj. že tam úředníci EU prudili, kde to jen trochu šlo. A že by nepostřehli nezákonnost a okamžitě nejednali, to si ani neumím představit.
Čili pokud by Čapí hnízdo bylo v rozporu s legislativou EU, museli by zavřít i všechny tyhle kontrolory (pokud nepřijmeme paranoidní představu, že už tehdy tito lidé zajišťovali, aby na Babiše bylo něco nachystané).

A "korunové dluhopisy" jsou naprosto legální, je to v podstatě záměrně vytvořená díra v zákoně, které využívá mj. i řada politiků. Tady by museli (což dost dobře nejde) zabásnout poslance, co pro to zvedli packy. Zatím přitom není ani snaha příslušnou legislativu překopat - ona se taková myší díra do zákona může hodit v podstatě komukoli, kdo v tom parlamentu sedí.

44 Akim Akim | E-mail | Web | 25. října 2017 v 13:28 | Reagovat

[Smazaný komentář] Všichni víme, že zákonnost a nezákonnost má u nás, ale i jinde dost tenkou hranici. Rovněž víme, že podnikání v devadesátých letech bylo řekneme takové bohémské, nikdo nic neřešil a kdo v něčem nejel, neuspěl. V dnešní době snad už ani soudci, natož Policie těžko posoudí, co je legální a co ne. Taky je zřejmé, že vrcholem pyramidy nejsou politici, ale někdo nad nimi, někdo mocnější, majetnější a upřímně vám povím, že z tohoto mám právě ten strach. Soudruh Bureš je totiž jedním z nich, to mi nikdo nemluví. Netvrdím, že je jediný, jeho majetek je tak veliký (nebudeme řešit, jak k němu přišel) a jeho moc narůstá do takových dimenzí, které se mi nelíbí a mám z toho strach. Politika byla vždycky svinstvo, kradlo se vždy a za každého režimu, ale mělo to určité hranice, které se ale poslední dobou bourají. Ti, co skutečně tahají za nitky se už neschovávají, ale normálně lezou na světlo a díky svému vlivu přizpůsobují zákony svým potřebám, ano bylo tomu tak vždycky, ale dřív se alespoň kluci báli o svá korýtka, což dneska už nehrozí. Znovu opakuji, to není jen o Babišovi, spíš se hrozím z všeobecné situace, bojím se vlády jedné strany, ať už je to jakákoliv a Babiš je pro mě symbolem člověka, který se nebojí ničeho, protože má vliv na vše, na policii, soudy, státní zástupce, na vše a to jednoduše proto, že na to má peníze. Možná jsem naiva a hlupák, možná mu křivdím, nemám takové vzdělání a do politiky zas tak moc nevidím, ale zkrátka a dobře, jeho stále narůstající vliv a moc se mi jednoduše nelíbí. :-)

45 Akim Akim | E-mail | Web | 25. října 2017 v 13:29 | Reagovat

[Smazaný komentář] [Smazaný komentář] Všichni víme, že zákonnost a nezákonnost má u nás, ale i jinde dost tenkou hranici. Rovněž víme, že podnikání v devadesátých letech bylo řekneme takové bohémské, nikdo nic neřešil a kdo v něčem nejel, neuspěl. V dnešní době snad už ani soudci, natož Policie těžko posoudí, co je legální a co ne. Taky je zřejmé, že vrcholem pyramidy nejsou politici, ale někdo nad nimi, někdo mocnější, majetnější a upřímně vám povím, že z tohoto mám právě ten strach. Soudruh Bureš je totiž jedním z nich, to mi nikdo nemluví. Netvrdím, že je jediný, jeho majetek je tak veliký (nebudeme řešit, jak k němu přišel) a jeho moc narůstá do takových dimenzí, které se mi nelíbí a mám z toho strach. Politika byla vždycky svinstvo, kradlo se vždy a za každého režimu, ale mělo to určité hranice, které se ale poslední dobou bourají. Ti, co skutečně tahají za nitky se už neschovávají, ale normálně lezou na světlo a díky svému vlivu přizpůsobují zákony svým potřebám, ano bylo tomu tak vždycky, ale dřív se alespoň kluci báli o svá korýtka, což dneska už nehrozí. Znovu opakuji, to není jen o Babišovi, spíš se hrozím z všeobecné situace, bojím se vlády jedné strany, ať už je to jakákoliv a Babiš je pro mě symbolem člověka, který se nebojí ničeho, protože má vliv na vše, na policii, soudy, státní zástupce, na vše a to jednoduše proto, že na to má peníze. Možná jsem naiva a hlupák, možná mu křivdím, nemám takové vzdělání a do politiky zas tak moc nevidím, ale zkrátka a dobře, jeho stále narůstající vliv a moc se mi jednoduše nelíbí. :-)

46 Akim Akim | E-mail | Web | 25. října 2017 v 14:42 | Reagovat

[Smazaný komentář] Všichni víme, že zákonnost a nezákonnost má u nás, ale i jinde ve Světě dost tenkou hranici. Rovněž víme, že podnikání v devadesátých letech bylo řekneme takové bohémské, nikdo nic neřešil a kdo v něčem nejel, neuspěl. V dnešní době snad už ani soudci, natož Policie těžko posoudí, co je legální a co ne. Taky je zřejmé, že vrcholem pyramidy nejsou politici, ale někdo nad nimi, někdo mocnější, majetnější a upřímně vám povím, že z tohoto mám právě ten strach. Soudruh Bureš je totiž jedním z nich, to mi nikdo nemluví. Netvrdím, že je jediný, jeho majetek je tak veliký (nebudeme řešit, jak k němu přišel) a jeho moc narůstá do takových dimenzí, které se mi nelíbí a mám z toho strach. Politika byla vždycky svinstvo, kradlo se vždy a za každého režimu, ale mělo to určité hranice, které se ale poslední dobou bourají. Ti, co skutečně tahají za nitky se už neschovávají, ale normálně lezou na světlo a díky svému vlivu přizpůsobují zákony svým potřebám, ano bylo tomu tak vždycky, ale dřív se alespoň kluci báli o svá korýtka, což dneska už nehrozí. Znovu opakuji, to není jen o Babišovi, spíš se hrozím z všeobecné situace, bojím se vlády jedné strany, ať už je to jakákoliv a Babiš je pro mě symbolem člověka, který se nebojí ničeho, protože má vliv na vše, na policii, soudy, státní zástupce, na vše a to jednoduše proto, že na to má peníze. Možná jsem naiva a hlupák, možná mu křivdím, nemám takové vzdělání a do politiky zas tak moc nevidím, ale zkrátka a dobře, jeho stále narůstající vliv a moc se mi jednoduše nelíbí. :-)

47 Lúmenn Lúmenn | Web | 25. října 2017 v 15:32 | Reagovat

[Smazaný komentář] EU ani kontroloři nemůžou dohledávat vlastnickou strukturu všech firem, to by se z toho potentočkovali - pointa přece je, že v danou chvíli to všechno legální bylo, ale do toho legálního stavu to bylo dovedeno zcela účelově - což je už definice podvodu. To je jak říct, že když zákazník neodhalil podvod, tak se nestal.

A ad korunové dluhopisy - ta "díra v zákoně" už je zaprvé zalepená (emitování dluhopisů v hodnotě 1Kč skončilo tuším v roce 2013 nebo 14), zadruhé za určitých podmínek je použití korunových dluhopisů zcela v pořádku - proto tato varianta taky vznikla, aby se umořil státní dluh a lidé ty dluhopisy nakupovali, protože zisk z nich nemuseli danit. Kupovali je i politici, to je zcela v pořádku. V pořádku ale není emitovat svou firmou korunové dluhopisy ve chvíli, kdy je ta firma nepotřebuje a vytvářet tak účelovou konstrukci k vyhnutí se placení daní. V téhle republice se běžně vedou soudy pro podvod s ženami, které v době těhotenství někdo zaměstnal (někdy možná i účelově, někdy určitě ne) a ony díky tomu dosáhly na lepší mateřskou. Pokud je někdo schopen stíhat ženu, za to, že se nechá zaměstnat, aby dostala od státu pak o pár stovek navíc, pak nechápu, proč nestíhat člověka, který sám sobě prodá dluhopisy, aby se vyhnul daním.

48 Lúmenn Lúmenn | Web | 25. října 2017 v 22:21 | Reagovat

[43]: [43]: EU ani kontroloři nemůžou dohledávat vlastnickou strukturu všech firem, to by se z toho potentočkovali - pointa přece je, že v danou chvíli to všechno legální bylo, ale do toho legálního stavu to bylo dovedeno zcela účelově - což je už definice podvodu. To je jak říct, že když zákazník neodhalil podvod, tak se nestal.

A ad korunové dluhopisy - ta "díra v zákoně" už je zaprvé zalepená (emitování dluhopisů v hodnotě 1Kč skončilo tuším v roce 2013 nebo 14), zadruhé za určitých podmínek je použití korunových dluhopisů zcela v pořádku - proto tato varianta taky vznikla, aby se umořil státní dluh a lidé ty dluhopisy nakupovali, protože zisk z nich nemuseli danit. Kupovali je i politici, to je zcela v pořádku. V pořádku ale není emitovat svou firmou korunové dluhopisy ve chvíli, kdy je ta firma nepotřebuje a vytvářet tak účelovou konstrukci k vyhnutí se placení daní. V téhle republice se běžně vedou soudy pro podvod s ženami, které v době těhotenství někdo zaměstnal (někdy možná i účelově, někdy určitě ne) a ony díky tomu dosáhly na lepší mateřskou. Pokud je někdo schopen stíhat ženu, za to, že se nechá zaměstnat, aby dostala od státu pak o pár stovek navíc, pak nechápu, proč nestíhat člověka, který sám sobě prodá dluhopisy, aby se vyhnul daním.

49 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 26. října 2017 v 10:43 | Reagovat

[48]: Vzhledem k tomu, že kontroloři jsou schopni buzerovat za neskutečné 3,14oviny a mají na to času a energie dost, tak mohou dělat i jiné věci.

K těm korunovým dluhopisům: Díky za opravu, nicméně pokud to tehdy bylo zákonné, tak blekotat něco o "účelovosti" je nesmysl. Zákonně se chováme mimo jiné proto, abychom se "účelově" vyhnuli trestům. Pokud by mělo být explicitní jednání v rámci zákona jednou trestné a jednou ne, na základě nějakých subjektivních dojmů, pak jsme už mimo rámec právního státu.
S těmi ženami se to srovnat nedá, protože ty musely vědět, že jsou těhotné a tuto informaci nesdělit (nebo dokonce těhotenství lživě popřít).

50 Nancy Nancy | Web | 26. října 2017 v 14:26 | Reagovat

pred tymito volbami som si myslela, ze ceska obcianska spolocnost je niekolko krokov pred tou nasou.
ale ako vidim, sme na tom dost rovnako.
i feel you bro.

51 Čerf Čerf | E-mail | Web | 27. října 2017 v 8:17 | Reagovat

Já mám radost, že se do voleb hlavně díky Pirátům zapojili i mladí lidé. Nevadí mi velmi rozličné názory, ale vadí mi, když je člověku všechno jedno. Jinak z výsledků velkou radost nemám, jen musím kroutit hlavou (a i když mě to rozčiluje, z marketingového pohledu je to pozoruhodné), jak se Babiš dokáže i po létech u vesla stylizovat do role jánošíkovského rebela a "nepolitika", jak si dokáže v očích svých voličů přivlastnit každý úspěch a naopak distancovat se od každého průšvihu a jak mu to lidé žerou. Smutné, ale zjevně efektivní :-(.

52 Adminka ze Zeleného zlata Adminka ze Zeleného zlata | Web | 27. října 2017 v 18:48 | Reagovat

Já volit nebyla... nechtěla jsem ztratit zbytečně čas a nervy :O

53 Lúmenn Lúmenn | Web | 27. října 2017 v 20:25 | Reagovat

[49]: jenomže nemáš pravdu;) žena nemusí nikomu hlásit že je těhotná, ani zaměstnavateli. On se jí na to dokonce nesmí ani zeptat. To, že je něco pro forma zákonné, ale celá zákonnost vzniká jen za účelem získat nějakou výhodu, aniž by to  konání mělo skutečný důvod, to je právní definice podvodu.

54 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 28. října 2017 v 9:49 | Reagovat

[53]: Vstupní lékařská rohlídka posuzuje, zda je žena schopná na tom pracovišti pracovat. Těhotenství je pro řadu pracovních úkonů (a to ještě ponechávám stranou riziková pracoviště) kontraindikací. Tudíž se to sleduje.
Jinak je jistě pro ženu výhodné nastoupit, oznámit, že je těhotná a vybrat z firmy příslušné peníze.

55 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 28. října 2017 v 9:52 | Reagovat

[54]: lékařská prohlídka, grrr!

56 Iris Iris | Web | 28. října 2017 v 11:21 | Reagovat

Souhlasím s tvým článkem, a musím říct, že obdivuji tvoji odvahu veřejně se vyjadřovat k politice, protože já mám pocit, že jakmile se člověk vyjádří, je terčem nenávistných poznámek. Já jsem letos volila poprvé (protože předtím jsem ještě nemohla, ne že bych na to kašlala) a vybrat si, koho volit, bylo docela těžké, protože jsem chtěla volit levicovou stranu, a ty jsou u nás buď hrozné nebo bez šancí. Piráti jsou mi také sympatičtí. Z těch stran, co se dostaly do sněmovny, určitě nejvíc. Tím myslím ty lidi i jejich program. A ze všeho nejvíc mě vyděsil úspěch Okamury. Babiše jsem tak nějak očekávala, i když taky nechápu, jak je to možné, že získal takovou podporu. Ale SPD je podle mě šílená strana. Já osobně jsem pro přijímání migrantů a pro multikulturalismus, ale samozřejmě dokážu respektovat jiné názory, jsou-li položeny neagresivně a logicky. Jenže to, co předvádí SPD, je populismus založený na strachu a to je podle mě špatně. Navíc Okamura na facebooku blokuje lidi, kteří s ním nesouhlasí. To je tedy vážně "přímá demokracie".

57 Lúmenn Lúmenn | Web | 28. října 2017 v 15:18 | Reagovat

[54]: OMG, tohle je jak mluvit do zdi. Ta žena z té firmy nevybere žádné peníze, kristova noho, ale až odejde za pár měsíců na mateřskou, bude jí ta mateřská počítána z té lepší výplaty, než z té třeba nižší, co měla před tím. Řešil třeba se jeden případ, kdy tchyně zaměstnala těhotnou snachu na dobře placené pozici a soud ji chtěl zavřít za podvod, protože pak dostala od státu dobrou mateřskou. Nakonec ji ale osvobodili, protože ta žena v té firmě normálně pracovala, nešlo o nějaké zaměstnání jen papírové, ale skutečně tu práci odváděla.
Firma nikomu žádné peníze když jde na mateřskou neplatí. Maximálně těch prvních 14 dní na nemocenské;)

58 Vojta Vojta | 28. října 2017 v 19:34 | Reagovat

[25]:: Hele, nevím co fetuješ, ale v první třídě se děti učí číst a psát a na začátku prvního stupně ještě 10 let zpátky vypadal "referát" tak, že jsme něco zkopírovali, vytiskli a přečetli před tabulí. Takže dost pochybuju, že ta velká ošklivá EU nutí prvňáčky psát eseje, zní to jak nějakej drb z profilu Lobotomia Okamury.

59 smajlík smajlík | 28. října 2017 v 19:37 | Reagovat

mě přijde děs,jak někdo může volit piráty,tak hrozná strana tady dlouho nebyla.Ano a Spd si to zasloužilo takže gratuluji.Piráti jsou děsní,ví úplné ho*no

60 Rebeka Rebeka | E-mail | Web | 29. října 2017 v 11:17 | Reagovat

Jako čtrnáctiletá zatím volit nemůžu, ale volby jsem sledovala. Štve mě, jak moc lidí volilo neonacisty. Je to smutné. Zároveň je ale zajímavé sledovat reakce lidí v mém okolí (což jsou vesměs Židé, jako já). Utvořily se tu takové dva tábory. Část lidí chce emigrovat (většinou do Izraele) a druhá část lidí chce bojovat - prostě neutéct před problémem.

61 A.S. Pergill A.S. Pergill | Web | 31. října 2017 v 17:33 | Reagovat

[60]: Musela bys specifikovat, co to ti "náckové jsou.
Já vidím v novém parlamentu klerofašisty, ale ti byli i v předchozím a ve větším počtu. Takže nebezpečí z jejich strany se znenšilo. Pak tam vidím stranu blízkou Mussoliniho fašistům, která volby vyhrála, ovšem ani ten Mussolini nebyl antisemita (dokud ho k tomu nedotlačili Němci), dokonce jedna z jeho prvních milenek byla Židovka - má stránku na anglické Wikipedii: https://en.wikipedia.org/wiki/Margherita_Sarfatti
O Pirátech nemám nejmenší představu, co budou dělat, protože je to dost pytel blech a nějaký fašista či nácek by se mezi nimi určitě našel, ale zcela jistě nebude mít vliv na celou stranu.
Jinak tam vidím jen strany +- demokratické.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama