a









Posvátná kráva jménem manželství

28. června 2018 v 12:01 | Lúmenn |  svět podle Lúmenn...
Zatímco prezident s premiérem používají ústavu namísto toaletního papíru, jiní její hrdinní obránci by do ní rádi zakotvili hlubokou a neměnnou pravdu, že manželství je svazek pouze muže a ženy. Jeden muž a jedna žena. A jeden z těchto hrdinů pro to používá dost stupidní argumenty. Od poslance Milana Brázdila (ANO) se tak mimo jiné můžeme dozvědět, že postižení lidé se nemohou ženit a vdávat a ten, kdo nemůže mít se svým partnerem děti, si ho taktéž nemůže vzít. Všechny tyhle perly se dočtete v tomhle rozhovoru. Pán je mimochodem ještě k tomu všemu lékař a měl by tím pádem umět myslet logicky a vědecky, ne podle dojmů, nu, ale není tomu tak.



Kdykoli dojde na podobné hádky, používají "obránci tradičního manželství" dokolečka dokola pořád ty stejné pseudoargumenty. Jenomže jeden je vachrlatější, než druhý a na konci se dozvíme vlastně jediné - manželství je posvátná kráva a na tu se prostě nešahá.

Asi nejdrsnější je věta (cituji): "Mimoňi jsou mimo a já jsem a zůstávám a zůstanu nohama na zemi. Postižení lidé nemůžou být manželé a mít děti."
Podotýkám znovu, že ten člověk je doktor. Jako takový by asi měl vědět, že homosexualita není postižení. A že sexuální orientace nemá žádný vliv na schopnost zplodit dítě. A i kdyby nevěděl tohle všechno, tak by mu mohlo dojít, že postižení lidé manželé být kliďánko můžou a mít děti taky. Copak všichni ti vozíčkáři, nevidomí, neslyšící, lidé bez ruky, nohy nebo po obrně, kteří žijí v manželství a vychovávají potomky?
Celá ta věta je prostě totálně a úplně špatně. Jediné, co tak z jeho výroku zůstává pravdivé, je, že mimoni jsou mimo. A mimoň je tady bohužel pan Brázdil.


Ale ještě nekončíme. Definujme si manželství tak, jak ho vidí pan Brázdil, tedy (cituji): Stále tvrdím, že manželství je pouze mezi mužem a ženou, kteří mají děti a ti mají další děti.
Z toho nám vyplývá, že muž a žena, kteří děti mít nemohou nebo nechtějí, by podle pana Brázdila neměli mít právo uzavřít manželství. Bude tedy před svatbou každý chodit ke komisi a vyplňovat čestné prohlášení, že do té a té doby si pořídí děti? A když nepořídí, budou z moci úřední rozvedeni? A co třeba lidé, kteří jsou z medicínských důvodů neplodní? Máš nefunkční vaječníky? Sorry jako, Frantu si nevezmeš. Jo a Franta má pomalý spermie? Jejda, tak to se k oltáři nedostanete ani jeden.
A co teprve děti, které si jen tak mýrnyx týrnyx vzniknou bez úředního štemplu z matriky! Spermie, vajíčko a tak dál a máme tu zcela a naprosto nemanželské dítě. Budou tito lidé povinni ihned po početí uzavřít manželství, jako tomu bývávalo v bohulibých dobách temného středověku?


A jedeme dál (cituji): "Abych to tedy upřesnil, děti mohou mít, ale ne spolu. To znamená, že žena, která je lesba, jistě může mít miminko, ale s někým jiným, koho nemiluje. Je toto správně?"
No jasně, není to správně! Zavřeme všechny reprodukční kliniky! Zakažme darování vajíček a spermatu. Mít dítě s někým, koho nemilujete, je děs běs, sodoma gomora! A k tomu všechny páry, kterým vyjde pozitivní těhotenský test, půjdou povinně na detektor lži, aby dokázali, že svůj protějšek milují.

Tak a teď nohama na zem. Všichni samozřejmě víme, že je to krávovina. A ví to i pan Brázdil. Jenomže nějak musí vysvětlit, proč mu tak strašně vadí, když dva lidi stejného pohlaví uzavřou společenskou smlouvu zvanou manželství. Protože to přesně manželství je a vlastně i vždycky bylo - společenská smlouva.
Bohaté rodiny jím spojovaly své majetky, sedláci svá pole, králové zajišťovali mír mezi zeměmi, znesvářené kmeny uzavírali spojenectví. A snoubenců se mezitím nikdo na nic moc neptal.
Dnes se ptáme. A oháníme se u toho láskou. Která ale není nijak ověřitelná a doložitelná podmínka. Tak nějak věříme, že tam je, cítíme, že by tam měla být, ale zajistit to nemáme jak. Takže prostě jen vezmeme dva dospělé lidi, kteří souhlasí, že spolu uzavřou svazek, který má určitý právní rámec, a před svědky to podepíšou. A ten svazek jde zase zrušit. Kromě vší té pompy, nádhery a tradice okolo se tak manželství vlastně nijak neliší od uzavření pracovního poměru, podepsání kupní smlouvy či pronájmu bytu. Plynou z něj práva a povinnosti, výhody a nevýhody, ale nakonec je to jen obyčejný právní akt.


Četli jste si někdy nový občanský zákoník, kde je manželství popsáno? Odstavec o tom, co to vlastně je manželství, je velice krátký. Mějte se rádi, buďte si věrní, bydlete spolu a pečujte o děcka. A v dalších sedmapadesáti (doslova) paragrafech se řeší majetkové poměry.
Protože hlavně o tom je nakonec manželství. Že spojíte svůj majetek s jiným člověkem a s pravděpodobností 1:1 (neboť zhruba polovina manželství v Česku končí rozvodem) se s ním dřív nebo později o tenhle majetek budete soudit.

Proč teda vlastně ti homosexuálové tolik nadělají s tím, že chtějí mít manželství, namísto registrovaného partnerství? Mimo jiné právě proto. U registrovaného partnerství není žádné automatické jmění manželů, žádný vdovský či vdovecký důchod a samozřejmě žádný nárok na porozvodový vztah s případným dítětem druhého partnera. A nezapomeňte na to, že jako jedinec (bez ohledu na vaši orientaci) můžete adoptovat dítě z ústavu, ale jako jedinec, který je v registrovaném partnerství, již nesmíte. Hezky jsou ty základní rozdíly popsané třeba tady.

Uf. Článek dlouhý jak rozprávka a to jsem se ještě ani nedostala ke kulturám, kde se manželství uzavírá mezi vícero lidmi (bigamie či polygamie) nebo třeba jen na dobu určitou. Kultury, kde sňatky domlouvají rodiče a nebo třeba slavné Las Vegas, kde vás ve tři ráno sťaté pod obraz uvede do svátosti manželské s hotelovou šlapkou obtloustlý dvojník Elvise.

Jsme prostě zvyklí, že manželé jsou chlap a ženská. A že by se taky měli mít rádi a ideálně spolu mít v průběhu času nějaké ty potomky. Ale taky jsme byli zvyklí, že telefon je šňůrou přidělanej ke zdi, počítač zabírá celou místnost a ženský nemaj volební právo. A kdepak ty loňský sněhy jsou, že ano.
Přestaňme tedy svůj zažitý zvyk vyargumentovávat hromadou blábolů, které postrádají smysl, a přiznejme si rovnou, že na to prostě ještě nejsme ready. Je to změna. Velká. A velké změny chtějí čas. Ale pokud jsme opravdu moderní společnost jednadvacátýho století, toho století, kde podle dávných sci-fi autorů budou lítací auta a mluvící počítače, mohli bysme takovou prkotinu, jako uzavření právního aktu mezi dvěma dospělými jedinci jakéhokoli pohlaví, barvy, náboženství nebo co já vím počtu končetin, docela dobře zvládnout.
 

12 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Karryanna Karryanna | E-mail | 28. června 2018 v 13:27 | Reagovat

Rozhovor je tedy děsivý, ale zrovna vztah manželství a výchovy dětí je třeba pro mě těžké téma. Už několikrát jsem rozváděla myšlenku, že by se mi líbilo, kdyby registrované partnerství a manželství bylo podmíněno nikoliv pohlavím, ale právě odhodláním společně vychovat děti (nemusíme na to vytahovat detektor lži, věřme ve společnost a nechme to na čestném prohlášení), protože zakládání rodiny vidím jako důležitou součást manželského svazku. Ty svazky by se pak měly lišit právy i povinnostmi, ač si u obou umím představit nejednu změnu vůči současnému stavu. Samozřejmě to má problém v podobě neplodných párů. Co s nimi? Nejsem si jistá.
Naopak homosexuálové tomu nevadí, adopci považuju za způsob naplnění výchovy dětí a adopci dětí homosexuálními páry podporuju všema deseti. A děti narozené mimo manželství tomu nevadí víc než současnému systému.
Jinak jsem přesvědčená o tom, že třeba v praktikovaném křesťanství je manželství mnohem víc než jen právní akt.
A třeba mít ditě s někým, koho nemiluji, mi přijde podobně správné či špatné, jako když matka krmí své dítě umělým mlékem a nekojí. Někdy je to nejmenší zlo, ale kde se tomu dá vyhnout, tam bych se tomu vyhnout snažila.

2 BelsRevenge BelsRevenge | 28. června 2018 v 15:52 | Reagovat

[1]: Jsem vdaná žena a děti nemám, zatím neplánuji a ani nevím, jestli je budu moct mít. S manželem jsme se vzali díky naší lásce, díky tomu že oba víme, že mezi námi je něco víc, že jsme si chtěli navzájem slíbit věrnost před nejbližšími lidmi a že jsme chtěli, abychom měli v partnerském životě všechno jednodušší (majetkové poměry, informace o zdravotním stavu, vyřízení hypotéky atd atd). Je to podle tebe špatně? Co je to za blbost, že by podle tvého názoru manželé měli mít děti? Chtěla bys nám přikazovat, abychom si udělali potomka, kterého zatím nechceme? Jinak nejsme právoplatní manželé? Co když k sobě dva lidé cítí hluboké a čisté city, ale potomka zkrátka nechtějí? My jsme rodina, ačkoliv jsme dva. A troufám si říct, že páry, které si hned udělají miminko, se nikdy nepoznají a nikdy se nebudou milovat tolik. Nemůžeš mi přece vzít právo nosit manželovo jméno jen proto, že nechci učinit žádné čestné prohlášení, že někdy dostanu chuť vychovat mimino.
V praktikovaném křesťanství je manželství povinnost, protože jinak si ani nezašukáš. Nic moc brát si člověka, kterého skoro neznáš, jen kvůli tlaku okolí.
Matka, která krmí dítě umělým mlékem a nekojí, je stejná jako ta, která kojí. Ať už se rozhodla jakkoliv, je to její věc, její svoboda a rozhodně nemůžeš říct, že nekojené děti jakkoliv strádají. Některým ženám je nepříjemný dotyk na bradavkách, ať už je to od partnera nebo od dítěte. Je to jejich rozhodnutí.

Žij a nechej žít.

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 28. června 2018 v 16:39 | Reagovat

Nerada místo argumentů jenom nadávám,s píš to vůbec nedělám, ale po přečtení jeho výroků se nedá říct nic jinýho, že je to zpátečnickej debil. Protože ani nemá smysl vyvracet co říká nebo to nějak dál komentovat. Na to už jsem dneska musela vystát arogantního úředníka z katastru a přiblblého starostu, který taky moc neví, co to říká, takže tohle už je nad mou kapacitu. Radši se tomu směju, než abych se rozčilovala. Nikdy prostě nepochopím, proč mají lidi stále dojem, že když zakážou někomu, kdo nerad holky, manželství s klukem, tak se půjde utěšovat holkou nebo co. Jinak nějak nedává smysl strach, že když mu to manželství povolí, tak to nějak poškodí manželství heterosexuální. Já nevim, nechce někdo udělat montáž tady toho inteligentního pána s mimoněm?

4 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 28. června 2018 v 16:41 | Reagovat

Jo a dost mě dorazilo, že na otázku, jestli teda registrovanýmu partnerství aspoň nepřiznat všechna práva jako má manželství, řekl, že si myslel, že už jim to stačí. Ježišmrjá! Tak jsme jim povolili koupit si garsonku, proč furt votravujou, že by chtěli kupovat domy?! :D

5 mostafen mostafen | 28. června 2018 v 18:42 | Reagovat

Manželství podle mě je vztah lásky dvou lidí opačného pohlaví, tak byl zaveden. Že by byly děti podmínkou je kravina, kterou někteří tradují po generace spíš jen proto, aby potomky dotlačili ke výrobě vnoučat a zprotivili jim lásku.
Láska se dá prožívat na mnoha úrovních a přirozeně jsme vyrobeni jako muž a žena.

Pro jednoduché lidi , třeba i ta zásuvečka a kolíček ( co do sebe zapadá a pasuje). Ale ta zásuvečka a kolíček je na úrovni mysli, duše a cel bytosti.

Takže stav lásky mezi mužem a ženou, který přirozeně směřuje k plození dětí, ale není to nutnost. Jde o společnou cestu za poznáním jeden druhého a společné cesty, spolupráce na všech úrovních. Quality , not quantity.

Manželství bylo v zákoně, rozuměj v zákoníku poníženo rozvodovým průmyslem na obyč. smlouvu, zejména majetkovou. Pak se nedivme, že gayové a lezbičky používají také ten pro ně nepřiléhavý pojem manželství, když oni chtějí jen smlouvu, když už tedy se vším všudy, jak mají manželé v tom zákoníku.

Je to stav nepřirozený, i když to nelze diagnostikovat jako choroba. Lidé tak nejsou prostě vyrobeni.
Ale když už spolu jsou, tak pochopitelně užívají společný majetek a byli by znevýhodněni, kdyby nemohli mít určité jistoty, jako přirozeně žijící lidé.

Kdybych byl Bůh, tak by mě to mrzelo, ale nebral bych jim tu svobodu. Nedokázal bych jim ale stavět na roveň jejich vztah snahy o celoživotní partnerství, právě z důvodu nepřirozenosti. Na druhou stranu, taky se při rozchodu asi trápí, i když jde o odchod z nepřirozeného do přirozeného stavu, pokud by někdo z nich přešel do hetero stavu.

Takže bych jim dopřál,aby jejich smlouvy měly také právní ochrany. Ale manželství bych tomu nenadával.
Ohledně péče o děti je trošku absurdistán, že zajištění péče o děti vlastními rodiči v republice závažně pokulhává a někteří mezi politiky staví skoro do pirority probírat, jak zajistit, aby gayové mohli mít zajištěnu možnost pečovat o děti. To je podle mě až na druhém místě. Na prvním je zajistit dětem vlastní rodiče a mnohdy nastavením podmínek a dohledu to pak jde.

Když mě osahávali byli mi docela nepříjemní ( to se přežilo), ale když se se mnou baví normálně, tak lesby a gaye beru jako každého člověka s plnou hodnotou lidskosti.

A měli by mít možnost si uzavírat nějaké smlouvy s určitou mírou ochrany práv. Ne však nad práva ostatních.

6 Komentar Komentar | 28. června 2018 v 20:33 | Reagovat

No právě že je doktor a ví o čem mluví. Oni totiž homosexuálové jsou postižení jedinci, homosexualita není sexualita a je naprosto směšné, že dnešní společnost s ní nakládá jako se sexualitou a ne jako s nemocí. Pro lidský druh nikdy nebyla a nikdy nebude přirozená orientace na stejné pohlaví, proto jsou pohlaví dvě. U jiných druhů může fungovat rozmnožování i se stejnými pohlavými ale u lidí nikoli. Muže přitahují ženy a naopak protože je to biologicky daná a neměnná vec. 98% lidí kteří o sobě tvrdí že se orientují na stejné pohlaví to tak vůbec nemají, jedná se převážně o mládež která je jednoduše znuděná nebo zblbá jinými, kteří trvdí že tyhle věci jsou normální a že pokud je někdo neuznává, je to hlupák a zaostalec (což mimochodem absolutně protiřečí všemu "otevřenému myšlení" a "právu na vlastní názor" které tito jedinci tak strašně propagují). Tohle není o zvyku ale o zdravém rozumu.

Osobně mi je jedno jestli budou takovíto lidé spolu žít, ale odmítám aby se s homosexualitou nakládalo jako s plnohodnotnou orientací. Oni by si měli uvědomit že jsou MENŠINA a že normální společnost jim dělá ústupky.

7 Měs Měs | 28. června 2018 v 21:52 | Reagovat

A ještě tady chybí příklad těch, kteří se stali neplodnými až během manželství. To by se podle uvažování toho poslance pak měli rozvést?

8 Ja Ja | 29. června 2018 v 18:02 | Reagovat

[5]: tak rozumný komentár k takejto téme som ešte nezažila. Plne s tebou súhlasím.

9 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 29. června 2018 v 18:04 | Reagovat

[5]:
Ámen.

10 hermesin hermesin | 29. června 2018 v 18:06 | Reagovat

Myslím, že jako gay se nenarodila ani jedna žena ani jeden muž. Možná s nerovnováhou hormonů, to ano. Ale gaye a lesby, které jsem potkal v životě, ti se vyjadřovali spíš v tom smyslu, že odmalička nebyli vedeni k hetero. A že kolem nich něco v rodině a v kolektivech nefungovalo.
Když budou odmalička lidé vychovaní, aby se měli rádi a nezhnusili se jedno pohlaví druhému, objevili co všechno hezké může být na druhém pohlaví v celé osobnosti hezké a doplňující, objeví Ameriku, jako Kolumbus. Návrat do modré laguny. V modré laguně se vlastně nemohli ani oženit a vdát a museli to odložit, ale milovali se a bylo to platné.
Každý z nich objevil na tom druhém kouzlo schopností, spojení úhlů pohledu a spletení emocí do jednoho copánku. Pohled do očí byl víc než pohledem do průzračné vody pod sluncem. Upřímnost ve vztahu boří ledy.

Pozor milenci, ale není nic vidět: https://www.youtube.com/watch?v=6BpkpiwXwxM

11 Laffayete Laffayete | 29. června 2018 v 20:59 | Reagovat

Já tedy nejsem žádný odborník, ale jestli se mohu vyjádřit... Dovolil bych si nesouhlasit s některými v komentářích padlými výroky. Lidé se opravdu rodí jako gayové a lesby. Není to nemoc, ani nic takového (i když vím, že jen moje slovo nikoho nepřesvědčí) a nejde o cokoliv, co by vyřešila pilulka každé ráno, nebo posezení u psychologa. Nejde o nic, co POTŘEBUJE řešit. Je to normální, ať tohle divné slovíčko, kterým se všichni věčně ohánějí, znamená co chce, a lidé, kteří milují jeden druhého, by měli mít všichni stejná práva, nezávisle na pohlaví. S článkem naprosto souhlasím a děkuji Lúmenn, že se k tomuto tématu vyjádřila.

12 Karryanna Karryanna | 30. června 2018 v 11:07 | Reagovat

[2]: Vezmu to od konce. Nekojené děti jsou méně chráněné před infekcemi dýchacích cest, mají vyšší ritiko cukrovky, obezity, astmatu a některých dalších komplikací. Netvrdím, že takové dítě nemůže být spokojené, navíc spokojená máma je kus spokojenosti dítěte, ale nevýhody dítěti takové rozhodnutí přináší.
Manželství rozhodně není podmínkou pro sex ve všech křesťanských denominacích, a u některých narazíš na rozpor mezi papírovým a praktikovaným. A i páry, které to jako podmínku přijmou, často se sexem spíš počkají, než aby se honem vzali.
Ne, Tvůj vztah podle mě není špatně, ale ano, podle mě by měl být registrovaným partnerstvím, nikoliv manželstvím. (Jak moc se poznají páry, které si hned udělají miminko, posoudit nemůžu. Ovšem pár se nemusí brát hned, navíc má zkušenost říká, že narození dítěte není důvod přestat se poznávat a zamilovávat hlouběji.)
A co je za blbost, že by manželé měli mít děti? To samé, jako že by manželé měli být muž a žena, že by manželství mělo být mezi právě dvěma lidmi, že by mělo být možné vzít si příbuzného, ... Věc, kterou mám právo cítit. A ano, ostatní mají právo nesouhlasit :)

13 Jan Duha Jan Duha | Web | 30. června 2018 v 11:59 | Reagovat

Nemoc to fakt není (podívejte se na stránky WHO).

Jinak je zajímavý, že podobně, jako proti manželství gayů a leseb se kdysi argumentovalo proti manželství černochů s bělochy (přece si černoch nemůže vzít bělošku, konec civilizace, blabla), očividně se to nenaplnilo.

Tu vrozenost dokazuje mj. četnost stejné orientace u jednovaječných dvojčat, taky mají gayové jinak tvarovaný hypotalamus a jinou konfiguraci chromozomu X (děděného po matce). Stejně tak má dost gayů starší sourozence (hlavně sestry).
Já sám jsem vyrůstal v křesťanské rodině, kde byla homosexualita v podstatě tabu, teda dokud se to o mně nedozvěděli. Takže výchovou to asi opravdu nebude.

Čili většinu argumentů proti, které zde zazněly, moderní věda již dávno vyvrátila. Jiné vyvrací má osobní zkušenost.

Buď tedy budem mít manželství pro všechny, nebo je ještě druhá možnost - že se stát do vztahů přestane plést úplně. Což by možná vyšlo i levněji, kdyby se to řešilo soukromýma smlouvama.

14 hermesin hermesin | 30. června 2018 v 13:27 | Reagovat

[11]:
Asi máš na mysli něco jiného. Anebo říkáš to samé jinými slovy. Však říkám, že ty hormony můžou mít jinak. Ale že by to bylo přirozené to určitě ne. Asi neukážeš nějaké mimino, které by se projevovalo jako gay nebo lesbička ve věku mimina. Tak asi jde spíš o tvoji domněnku. Jak se ty mimina orientují, ony se totiž nějak ve věku mimina neorientují. Základní identitu mají takovou jakou vidíš. Jinak se dítě vyvíjí až do konce puberty a vlastně i potom.

15 hermesin hermesin | 30. června 2018 v 13:40 | Reagovat

[13]:
Slovo výchova zde nepadlo. Tak k čemu argumentuješ nechápu.
Já tě nemíním předělávat, ale znám i gaye, kteří mají bratry a ne sestry. Jsou z poměrně slušné rodiny, vychováváni byli, ale ne vedeni. Ale to je na dlouhý článek, co vše do toho vedení lze zahrnout, aby se dítě ztotožnilo s rolí otce muže, strýce, děda a obdivovalo ty schopnosti a model chování od žen i mužů v rodině a ve všech komunitách mimo rodinu.

Nedávno koloval článek o nějakém mladém muži, který se nechal předělat na ženu a pak se vrátil na muže. V jedné divadelní skupině jsem potkal také jednoho takového.
Pojídal hormony, učil se psychiku ženy, ztotožnil se s ní a stal se jako by ženou. Pak pojídal jiné hormony, zapracovával se do modelů života a pocitů muže a vrátil se do role muže.

Nikomu tohle neradím, ale na takových a jiných příkladech se dá ověřit, že i gay se může změnit.
Je to ale práce na dlouhou terapii trvající několik let a pak ještě více let, aby se ten člověk cítil skvěle a úplně se našel.

Všichni se v něčem hledáme. Někteří až tělesně. Ale že za to můžou by bylo silné slovo. Je však na nich, jestli objeví, že život lze prožít ještě hezčí než si mysleli.

16 hermesin hermesin | 30. června 2018 v 14:00 | Reagovat

DNA není neměnné. S DNA e již brzy budou podnikat takové akrobacie,až oči přecházejí.

17 Lúmenn Lúmenn | Web | 30. června 2018 v 21:14 | Reagovat

Já teda úplně čučím na některé komentáře. Kde na to chodíte, lidičky? Asi úplně nevidím smysl v tom pokoušet se argumentovat s lidmi, kteří jsou přesvědčeni, že gay se z člověka stane proto, že je špatně veden k mužským vzorům. A další a další spousty blábolů. Inu, asi si na to 21.století v hlavách budeme muset ještě počkat :)

Btw. zajímalo by mě, jestli by problém vyřešilo třeba to, kdyby registrované partnerství mělo tatáž pravidla, povinnosti a zákonnou ochranu jako manželství, jen by zůstal zachován název registrované partnerství a bylo by to pro lidi stejného pohlaví. Možná by právě tohle docela dost helflo :)

A ještě jsem si vzpomněla na případ z Irska, kde se spolu "oženili" dva heterosexuální muži, přátelé, a to proto, aby jeden druhému mohl odkázat dům a nemuseli platit dědickou daň. Co říkáte na takový případ? Opravdu mají na výhody manželství právo jen muži a ženy a nebo by tato instituce mohla pomáhat i v jiných, dokonce i nehomosexuálních a celkově nesexuálních situacích? :)
https://www.theguardian.com/world/2017/dec/23/two-heterosexual-irish-men-marry-to-avoid-inheritance-tax-on-house

18 hermesin hermesin | 30. června 2018 v 23:20 | Reagovat

No gay se z člověka nestane protože není veden k mužským vzorům. To vedení je celá škála toho, co člověka obklopuje. Ale ty hormony tam jsou asi vždycky nějak jinak.
Mluvil jsem například i s jedním velmi slavným, který je již po smrti a nechci ho jmenovat. Ten speciálně tvrdil,  že je už znuděný ze své manželky a říkal, že z těch slepic, které si pořád vodí domů a že si s nimi už dávno nerozumí.
Pak jiný gay, toho jsem navštěvoval více let jako kamaráda a ten byl hodně na ženské, velice o nich pořád mluvil líbezně. Nakonec začal být gayem. Už jsem ho dlouho neviděl.
Nějak změnil přesvědčení. Začal dost hulit trávu a s tím jsem se taky nedovedl ztotožnit.
Příčin gayovství je celá řada.
U těch, které osobně znám, bylo více zženštilosti u mužů v rodině. Buď byli svíráni určitými zásadami rodičů a vychovatelů, nebo jich měli naopak méně.

Poznal jsem i účelové gaye, kteří se nalepovali na chlapy pro prachy.
Těch ryzích gayů nebude zas tolik, kteří jsou odmalička jiní.
Znal jsem i jednoho primáře z Motola, už je to hodně let. Lovil kluky do postele, ten to dělal z nějakého rozmaru.
Snad už tam nedělá, teď už možná ani stářím nežije.

Jedna věc je mužský vzor a ještě důležitější, jak začne prožívat od dětství, jaké záliby začne, jak se k němu chová druhé pohlaví, jak se stravuje, jakou má disciplínu.
Jestli má šanci se stát chlapem.

A hodně důležité u těch, kteří to nemají až tak úplně odmalička je krásný zážitek od milujících žen, který v nich zanechá stopy, že nezgeyovatí v dospělosti, i když se k němu ženy zachovají příšerně.
Od takových chlapů jsem se nakonec odtáhl, kteří rezignovali na ženy, přestože jsem také s nějakou zažil něco strašného. Někdo zůstane sám sebou, někdo se nechá ovlivnit vším možným.

Příčin bude víc. A že by to byla jenom absence mužského vzoru netvrdím. Právě uvádím, že je to na celý článek, co do toho vedení všechno patří. Co člověka ovlivní. A znovu  podotýkám, že se mnohdy lidé rozhodují sami, zda budou mužem nebo ženou a nechají se předělat a pak to vracejí tříletou transformací zpět.

Jako nemoc to být vedené nemůže, protože tomu všemu je nadřazen zákon platný ve všech kulturních zemích a co dobří lidé berou automaticky, že člověk jako lidská bytost má svoji svobodu, pokud ji nebere ostatním a nemůže být ponižován za přesvědčení, ani orientaci. Tedy ani ne psychiatrizován. Takže jsou holt jiní, kdyby byl každý gay lidstvo vymře, to je také pravda, proto nemohou mít přednost, ale mají stejná práva.
A měli by mít možnost uzavírat si smlouvy o vztazích, i když je předpoklad, že nemusí být na celý život.

Protože pokud tu možnost nebudou mít, pak bude nepořádek v jejich poměrech, když stejně nikdo nezabrání z nějakých protiaktivistů tomu, když spolu mají vztahy a z toho plynou společná plnění a společné hodnoty, které, i kdyby se rozešli, nebo zesnuli, mají zaručit nějaké jejich životní jistoty.
I kdybych zde projevil zbožné přání, aby slovo se jejichvztahy nazývaly manželství, vsadím boty, že většina lidí  žijících v manželství s rodinou se urazí, že s jejich chápáním manželství ta nemá nic společného. Ale třeba gaymanželství by možná už u některých prošlo.

Nebo partnerská životní smlouva, ať si vymyslí název mají snad svoje spolky.

19 hermesin hermesin | 30. června 2018 v 23:32 | Reagovat

Omlouvám se, zapomněl jsme uvést ještě případ, kdy dívka s křesťanské rodiny měla tátu pedagoga a jedním se spouští, kdy se začala cítit jako muž se stalo těžké životní trauma, ale to nebylo pochopitelně jedinou příčinou. Spíš by se to hodilo do jiné diskuse o příčinách. Já jen píšu, že jsme to nakousli.

20 hermesin hermesin | 30. června 2018 v 23:39 | Reagovat

Kde přišla Lumenn na ten blábol, že gay se z člověka stane proto, že je špatně veden k mužským vzorům.
Nenašel jsem tu nikoho, kdo by něco takového tvrdil, to je jen dílčí forma vedení k tomu, aby člověk nabýval určitého přesvědčení a modelů chování.

21 hermesin hermesin | 1. července 2018 v 17:45 | Reagovat

JNa více místech jsem našel, že vědci v různých výzkumech nemají úplně stejné závěry,ale v podstatě, se opakuje, že určitý genom predispozice, který se nemusí projevit. Někde píší, že hormonální výkyvy v průběhu těhotenství.
Ale stále, že to není podmínkou, že se emočně projeví dítě hned jako gay nebo lezbička. Ty přebírané emoce, programy s chemií dohromady a další....

Já jsem v životě s polus s ostatními navštěvoval lidi, jak život sám dal, kteří se před našima očima transformovali. A vyprávěli o svém citovém vývoji.
Dobrý zpráva pro gaye a lezbičky tkví vtom, jak jsem nyní vyzvěděl od propagátorů priority heterosexuálního manželství, že prý oni v rámci petic nějak projevují souhlas, aby gayové a lezbičky měly ta práva, například dědictví, společné jmění a právní jistoty při rozchodu. Aby nějaké své smlouvy určitě mohli mít, aby se jim nerozpadl život, kdyby se někomu z nich něco přihodilo a podobně.

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2010/cislo-2/homosexualita-priciny-vyskyt-terapie.html

„Nalezl u nich v úseku q28 dlouhého raménka totožnou sekvenci nukleotidů, tedy pravděpodobný „gen homosexuality“. Tato teorie tedy předpokládá, že homosexuální orientace (nebo spíše jeden její typ) je geneticky podmíněná a přenáší se podobně jako hemofilie přes pohlavní chromozom X. Přetrvávají však pochybnosti, zda vzhledem k četnosti výskytu homosexuality a omezené reprodukci gayů lze vysvětlit její vznik pouze takto. Tato teorie se nevyjadřuje ke vzniku ženské homosexuality.“

22 Melinda Melinda | 1. července 2018 v 23:09 | Reagovat

[15]: Cituji tě: „Nedávno koloval článek o nějakém mladém muži, který se nechal předělat na ženu a pak se vrátil na muže. V jedné divadelní skupině jsem potkal také jednoho takového.
Pojídal hormony, učil se psychiku ženy, ztotožnil se s ní a stal se jako by ženou. Pak pojídal jiné hormony, zapracovával se do modelů života a pocitů muže a vrátil se do role muže.

Nikomu tohle neradím, ale na takových a jiných příkladech se dá ověřit, že i gay se může změnit.“

Nechci ti kazit iluze, ale sexualita a identita jsou dvě ÚPLNĚ ODLIŠNÉ VĚCI. To, že člověk cítí, že se narodil ve špatném těle, nemá přímou souvislost s tím, kdo ho sexuálně přitahuje.

23 Komentar Komentar | 2. července 2018 v 19:54 | Reagovat

[13]: Vzdyt civilizace jde do zahuby i partnerstvim belochu s cernochy, o gayech, lesbach, bisexualech, asexualech, lidech kteri si mysli ze majoneza je pohlavi ani nemluve. Gayove a lesby jsou degenerove a nemaji co v normalni spolecnosti delat, tohle je jedna z veci ktera ji vede do zahuby. Lide totiz nemysli na dlouhodobe nasledky, nevidi ty patvory co se grupujou na duhovych pochodech jen aby byli zajimavi. Kdyz to teda povazujete za sexualitu, proc pro to poradate vselijake prides a tvrdite ze jste na ni hrdi, jakoby to bylo neco, co jste museli ziskat tvrdou praci. To je jako byt hrdy na to ze mam kudrnate vlasy. Je mi z vas na zvraceni.

24 Melinda Melinda | 2. července 2018 v 22:24 | Reagovat

[23]: Lidí, kteří zajistí přežití druhu, je na světě až dost. A nevím, proč by zrovna čistě heterosexuální společnost měla být považována za normální. Homosexualita je známá už stovky let.
Proč se dělají průvody? Právě proto, že je pořád ještě všude dost takových ignorantských debilů, jako jsi ty.

25 Luz Luz | 3. července 2018 v 15:52 | Reagovat

[24]: Přesně, zdá se mi ovšem že tady ten autor hlavně chce provokovat a rozčilovat. Je snad nějaká nutnost, aby každý produkoval potomky? I když lidstvo jako celek neustále narůstá a nikdy tolik lidí nebylo jako nyní.
A pokud by bylo nesprávné, aby se brali a měli děti lidé různých lidských variant - barev, tak by to nebylo ani biologicky možné (tak jako to není možné u různých druhů v přírodě). Ale je a mají normální zdravé potomky a ti také můžou mít svoje děti.

26 Komentar Komentar | 3. července 2018 v 18:24 | Reagovat

[24]:

[25]: Já tam ale nikde nemám napsáno že má každý produkovat potomky, takže jediní omezení kreténi jste tady vy, protože neumíte číst s porozuměním. Já říkám že homosexualita není přirozená pro LIDI jako pro jeden konktrétní druh narozdíl od jiných druhů. Ty musíš být asi hodně debilní když se ptáš proč by měla být hetero společnost normální. Předpokládám že jsi neprošla ani základoškolskou biologií. Děti se můžou narodit jen muži a ženě, tudíž výchova dětí přirozeně náleží muži a ženě, dítě má potřeby které dokáží uspokojit jen rodiče opačného pohlaví. Ale naco to tady píšu, nemá smysl se hádat s lidmi kteří neprošli ani základní biologií.

27 Vojta Vojta | 6. července 2018 v 17:13 | Reagovat

[26]:: Tvrdíš že lidstvo jde do záhuby i partnerstvím bělochů s černochy a jediní omezení kreténi jsou ti ostatní? :D Nějaká porucha osobnosti? Mimochodem dětí rodičů různých ras mají naopak větší šanci narodit se zdravé kvůli větší rozmanitosti genů, takže tvůj komentář postrádá logiku. Ke zbytku diskuze bych jen dodal, že jsem nečekal, že blog lúmenn čtou lidi, co zamrzli ve středověku, ale co už.

28 Lukas Lukas | Web | 6. července 2018 v 21:20 | Reagovat

Že se nad tématem, jakým je manželství vůbec dohadujete, prostě nesmyslně ztracený čas...

Přece hlavní je "být spolu" a jestli už je nějaká "smlouva" či nikoli (nebo je někdo takový či makový), není vůbec podstatné. Konec konců v článku zmiňované manželské smlouvy akorát přispívají k nemalým problémům. Pak se mnozí hroutí.

Co se týká homosexuality (a podobně), je pravda, že "z pohledu přírody" se nový potomek z lesbiček či gayů nezrodí. Tudíž je jasné, že muž byl stvořen pro ženu (a naopak).

Na straně druhé tam, kde je Láska, nemá nikdo právo odsuzovat. Prostě zkrátka ať jsou spolu (kdokoli, kdekoli) - pokud své přesvědčení a pocity nikomu nevnucují, klidně ať "se milují třeba se zvířetem" (to je jejich osobní věc).

Co se mi však nelíbí je přehánění (viz různé zveličované veřejné průvody gayů či lesbiček ulicemi měst atd.). Podobné věci by měly být spíše "věcí na doma" a ne se tím zviditelňovat případně někde v médiích.

Takže závěrem: Smlouvy jsou například mně osobně ukradené, protože kdybych s někým chtěl být, tak vždy doporučuji "bez smlouvy", bez oficiálního manželského stvrzení - prostě zkrátka být spolu "jen" z Lásky. A gayové a lesbičky? Ať si prosím vás dělají, co je jim jen po chuti... pokud však nejdou do extrému a idálně si "to všechno" nechávají jen na doma.

29 A. S. Pergill A. S. Pergill | Web | 11. července 2018 v 12:53 | Reagovat

Znal jsem jednoho gaye, o kterém se říkalo, že byl spolu se sestrou svědkem toho, jak jejich otec brutálně zavraždil jejich matku, a z něj se stal gay a z ní lesba. Jsem proto ochoten připustit, že v takovýchto extrémních případech může být homosexualita "naindukována" prostředím.
Nicméně naprostá většina sexuální orientace je dána vrozeně (a alespoň zčásti i geneticky) a míra jejího projevení se je dána stavem společnosti. V hodně liberálních společnostech bude G+L asi víc než ta pověstná 4 %, v silně neliberálních tyto osoby "neexistují", protože jsou silně zakonspirované.

30 Helga Helga | Web | 16. července 2018 v 22:04 | Reagovat

a já si třeba myslím, že každá ženská je trochu i lesba, i když většina si to stejně nepřizná :D, a koukám některým komentářům se skoro až práší od klávesnice, takových zkušeností s gayi snad nemají ani samotní gayové :D. Článek teda super a nad komentáři žasnu, jsem si celkem myslela, že v čr už se neupalují čarodějnice a tak.. a ono jo.. Pak takové stádo snadno poslechne ty politické kecy o kterých píšeš. To přesně chtějí, hloupé občany co budou následovat hloupé politiky a co ví všechno úplně nejlíp :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama